M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Reklama porównawcza w kampanii samochodu Reanult Laguna

Serwis Dzienny | 15 lipca 2002, 00:00

"Inżynierowie firmy Mercedes-Benz ponownie udowodnili, że potrafią tworzyć samochody najwyższej jakości. W ocenie poziomu bezpieczeństwa model klasy C dołączył właśnie...

"Inżynierowie firmy Mercedes-Benz ponownie udowodnili, że potrafią tworzyć samochody najwyższej jakości. W ocenie poziomu bezpieczeństwa model klasy C dołączył właśnie do czołówki z wynikiem 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. W ten sposób znalazł się obok Renault Laguna, który jako pierwszy osiągnął ten wynik. Dlatego witamy w klubie!". Taki tekst znajduje się w nowej reklamie przygotowanej przez agencję reklamową Public w Niemczech (w Polsce została ona adaptowana przez warszawski oddział Publicis) dla samochodu Renault Laguna. Na reklamie, w oprawie graficznej charakterystycznej dla Renault, widnieje srebrny Mercedes C-Klasse. Kampania rozpoczęła się dzisiaj. Obejmuje wybrane tytuły prasowe: "Rzeczpospolita", "Newsweek", "Wprost"). Wcześniej reklama ukazała się tylko w ojczyźnie Mercedesa - w Niemczech. Wydrukowano ją m.in. w dzienniku "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Polska jest drugim państwem na świecie, w którym reklama trafiła do prasy. Inspiracją dla stworzenia nietypowej reklamy stało się przyznanie samochodowi Mercedes klasy C pięciu gwiazdek w teście bezpieczeństwa przeprowadzonym przez organizację Euro NCAP. Jest to najwyższa z możliwych ocen. Wyniki testu ogłoszono 25 czerwca 2002 r. Producent Mercedesa koncern DaimlerChrysler ze Stuttgartu opublikował wówczas informację, w której napisano m.in. "Obecnie jedynie dwa samochody na świecie osiagnęły ten nadzwyczajny wynik". Pierwszym samochodem w historii, który otrzymał pięć gwiazdek NCAP - przed Mercedesem - był bowiem Renault Laguna. Wyniki testu zderzeniowego Laguny i przyznanie pięciu gwiazdek ogłoszono 27 listopada 2001 r. Testy Euro NCAP, która jest niezależną organizacją, prowadzone są od 1997 r. "Uzyskanie przez Mercedesa oceny bezpieczeństwa podobnej do Laguny dało okazję do odejścia od stereotypowych propozycji reklamowania samochodu. Laguna ma znakomite oceny, więc jest czego gratulować Mercedesowi, skoro dołączył do klubu pięciu gwiazdek NCAP" - powiedział Marek Gargała, dyrektor generalny Publicis, i dodał: "Formalnie jest to reklama porównawcza. Nie musi byś ona jednak negatywna w swej wymowie i nie jest. Nie ma tu przegranego i wygranego, obie marki/oba produkty przedstawiono tu w bardzo pozytywnym świetle. To przecież obecnie najbardziej bezpieczne samochody świata!". Gargała zwrócił uwagę, że nowe przepisy prawne znacznie zwiększyły możliwości stosowania w Polsce reklamy porównawczej, o ile spełnione zostaną określone kryteria. "Reklama Laguny z Mercedesem wypełnia te kryteria znakomicie, dlatego można było sięgnąć do takiego środka. W Polsce jest to ciągle rzadka forma reklamowania" - powiedział Gargała. Agencja reklamowa Publicis pracuje dla Renault od 40 lat. W Polsce agencja ta prowadzi kampanie reklamowe dla Renault od 1991 r. Renault to obecnie jeden z największych koncernów samochodowych na świecie. Sprzedaje ponad 2 mln 400 tys. pojazdów rocznie w ponad 100 krajach świata. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,