Kraj

Panorama Polska zmienia nazwę na Eniro Polska

Panorama Polska, właściciel marki Panorama Firm, zmienia nazwę na Eniro Polska. Jest to nazwa pochodząca od szwedzkiej grupy Eniro, która...

Panorama Polska, właściciel marki Panorama Firm, zmienia nazwę na Eniro Polska. Jest to nazwa pochodząca od szwedzkiej grupy Eniro, która od marca 2001 r. jest właścicielem Panoramy Polskiej. Dotychczasowa nazwa firmy nie będzie już w żaden sposób wykorzystywana, pozostaje natomiast nazwa bardzo zadomowionego na naszym rynku produktu, czyli Panoramy Firm. Zmiana nazwy wynika z globalnej strategii grupy Eniro. Zdaniem Iwony Wardzyńskiej, PR managera Eniro Polska, nazwę spółki-matki przyjęła już większość należących do niej firm w Europie. Stare nazwy pozostały tylko w tych krajach, gdzie nazwa firmy pokrywała się z nazwą produktu, a produkt miał silną pozycję. “My zawsze kładliśmy nacisk na nasz produkt, nazwa firmy pozostawała w tle. Dlatego jeśli chodzi o komunikację marketingową, zmiana nazwy firmy nie stwarza nam żadnych problemów” – mówi Wardzyńska. Nie jest planowana kampania reklamowa związana z nową nazwy firmy. Jak twierdzi Wardzyńska, nazwa Eniro promowana będzie na konferencjach branżowych, a logo Eniro występuje na wszystkich materiałach promocyjnych i produktach firmy. Na jesień planowana jest natomiast duża kampania multimedialna Panoramy Firm, jednak Wardzyńska nie ujawnia jeszcze szczegółów tej akcji. Spółka sama zajmuje się przygotowaniem kampanii i zakupem mediów (do końca listopada 2001 r. obsługiwała ją agencja reklamowa NoS/BBDO, jednak ze względów oszczędnościowych współpraca została zawieszona). Panorama Polska działa od 1992 r. Eniro Polska jest największym (pod względem liczby pracowników) ze wszystkich 23 lokalnych oddziałów grupy Eniro. (MG)