Kraj

Wysoka efektywność akcji promocyjnej "Auto Sukcesu" w Gadu-Gadu

Axel Springer Polska, wydawca "Auto Sukcesu", przeprowadził jednodniową kampanię promocyjną w komunikatorze Gadu-Gadu, wchodzącym w skład sieci reklamowej Ad.net. Marek...

Axel Springer Polska, wydawca “Auto Sukcesu”, przeprowadził jednodniową kampanię promocyjną w komunikatorze Gadu-Gadu, wchodzącym w skład sieci reklamowej Ad.net. Marek Rusiecki, dyr. sprzedaży Ad.net, uważa, że komunikator Gadu-Gadu to największy tegoroczny “hit reklamowy” w polskiej sieci. Codziennie korzysta z niego 400-500 tys. internautów, którzy generują ok. 2 mln odsłon (nawet biorąc pod uwagę wakacyjny dołek Gadu-Gadu, i tak zapewnia min. 1,5 mln odsłon dziennie). “Pamiętać też trzeba o specyfice tego nośnika, w przypadku którego internauta ma często kontakt z bannerem przez parę godzin” – mówi Rusiecki. Ze względu na tę specyfikę Gadu-Gadu jako medium reklamowego kreacja dla “Auto Sukcesu” została przygotowana specjalnie pod komunikator. Zastosowany w kampanii banner dawał możliwość zagrania w prostą grę polegającą na lawirowaniu samochodem między snopkami siana rozstawionymi na jego drodze. Wzięcie udziału w grze nie oznaczało automatycznego przekierowania na serwis “Auto Sukcesu”, internauta był tam odsyłany, tylko jeśli wyraził takie życzenie. Koszt wciągnięcia internauty do gry wyniósł według Ad.net 2,5 gr, natomiast ściągnięcia internauty na serwis 7,5 gr, co jest zdaniem przedstawicieli tej sieci rekordem w polskim internecie. Kampanię przygotował Beyond Interactive, dział mediów interaktywnych domu mediowego MediaCom, który zajął się planowaniem i zakupem mediów oraz opracował koncepcję i wykonał banner z grą. Reklama w Gadu-Gadu sprzedawana jest w modelu “gazetowym”, na czas – jeden dzień kampanii kosztuje 6 tys. zł. (MG)