Kraj

Krynica Zdrój zapowiada ekspansję Frugo w Europie Środkowo-Wschodniej

Kierownictwo spółki Krynica Zdrój, nowego właściciela napojów Frugo, zapowiada ekspansję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. "Być może działania marketingowe z tym...

Kierownictwo spółki Krynica Zdrój, nowego właściciela napojów Frugo, zapowiada ekspansję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. “Być może działania marketingowe z tym związane rozpoczniemy jeszcze w tym roku. Już teraz Frugo jest dobrze rozpoznawalne na Węgrzech” – mówi Andrzej Trudnos, prezes zarządu spółki Krynica Zdrój. Nie chce jednak ujawnić szczegółów strategii ekspansji ani tego, jakie rynki europejskie obejmie ta strategia na początku. “Myślimy oczywiście o rynkach największych” – dodaje. Kierownictwo spółki przyznaje, że firma pracuje obecnie nad nową strategią dla napojów Frugo. Już niebawem marki Frugo i Frugo Ego mogą być rozdzielone. “Nie chcemy, by produkty Frugo Ego były postrzegane jako subbrandy Frugo. Zależy nam na nieco innym pozycjonowaniu tych marek. Chcemy, by Frugo Ego kojarzyło się klientom z naturalnym energy drinkiem” – mówi Jerzy Nowotarski, dyrektor ds. handlu i marketingu spółki Krynica Zdrój. “Proszę pamiętać jednak, że jesteśmy właścicielem Frugo od kilkunastu dni, dlatego trudno mówić o jakichś gwałtownych ruchach strategicznych. Na razie strategia marketingowa nie zmienia się. Naszym celem jest powrót do dynamiki sprzedaży tych napojów w rekordowym roku 1999” – mówi Trudnos. Spółka chce też wzmocnić dystrybucję produków Frugo m.in. przez wykorzystanie sprawdzonych kanałów dystrybucji, które wcześniej wykorzystywane były przez Alimę-Gerber i spółkę Krynica Zdrój. Pod koniec br. przeprowadzona zostanie weryfikacja pracy dotychczasowych dystrybutorów. Wczoraj rozpoczęła się telewizyjna i prasowa kampania reklamowa Frugo Ego, którą przygotowała agencja reklamowa PZL, a do której media zakupił dom mediowy MediaCom Warszawa. Kampania potrwa do końca sierpnia br. Pod koniec sierpnia br. zapadnie decyzja, czy brand będzie w tym roku wspierany kolejną kampanią reklamową. Krynica Zdrój odkupiła od Alimy-Gerber brandy Frugo i Smakuś 10 lipca br. Wysokości transakcji nie ujawniono. Według danych Expert Monitor za okres styczeń – czerwiec 2002 r. Alima-Gerber wydała na reklamę Frugo ok. 2,78 mln zł. Kierownictwo Krynicy Zdrój zapowiada też ekspansję ogólnopolską związaną z innym produktem oferowanym przez spółkę – naturalną wodą źródlaną Krynica Zdrój. “Dajemy sobie 2-3 lata, by woda Krynica Zdrój stała się dobrze rozpoznawalnym ogólnopolskim brandem” – mówi Nowotarski. Jak zapowiada Nowotarski, woda Krynica Zdrój będzie wspierana reklamowo wiosną przyszłego roku. Szczegóły tej kampanii nie są jeszcze ustalone. Obecnie wodę Krynica Zdrój obsługuje agencja reklamowa Business Consulting z Katowic. (JD, PM)