Portal Wirtualna Polska (WP) uruchomił pod adresem www.wygraj.wp.pl konkurs dla internautów, który zbliżony jest zasadami do niedawno zakończonej Netmanii 2. Jak mówi Dominik Lachowicz z WP, który współtworzył zarówno Netmanię, jak i serwis Wygraj, jednym z powodów uruchomienia tego przedsięwzięcia jest ogromne zainteresowanie, jakim cieszyła się Netmania. “Postanowiliśmy wykorzystać zainteresowanie internautów sieciowymi turniejami wiedzy, zmienić nieco formułę konkursu na lżejszą i kontynuować zabawę w wakacje” – mówi Lachowicz. Konkurs Wygraj ma potrwać do 15 sierpnia br., ale niewykluczone, że zostanie przedłużony. Internauci biorący w nim udział mogą wygrać m.in. skuter czy zestaw kina domowego. Ważną rolę w zabawie odgrywają płatne SMS-y. Partnerem konkursu jest Kawasaki Polska, do którego należy marka skuterów Derbi. W Netmanii 2, na której wzorowany jest konkurs Wygraj, udział wzięło 170 tys. internautów. Lachowicz nie ujawnia, ilu nowych użytkowników pozyskał portal dzięki Netmanii 2 ani jakie były wpływy z przesyłanych przez uczestników płatnych SMS-ów z odpowiedziami na pytania dodatkowe. Nagrodą główną w konkursie był motocykl Kawasaki. Partnerami portalu były Kawasaki Polska i Nordea (bank i towarzystwo ubezpieczeń na życie), którzy fundowali część nagród i częściowo pokryli koszty kampanii reklamowej promującej konkurs. Jej wartość cennikowa wynosiła ponad 1,2 mln zł (źródło: Wirtualna Polska), a obejmowała ona nośniki reklamy zewnętrznej, dzienniki lokalne, 40 witryn internetowych oraz Radio Zet i Radiostację. Zakupem mediów przy kampanii Netmanii 2 zajął się dom mediowy MediaCom. Lachowicz zapowiada, że kolejna edycja Netmanii odbędzie się najprawdopodobniej jeszcze jesienią tego roku. (MG)