Zagranica

JCDecaux odnotował spadek przychodów w pierwszej połowie 2002 r.

Francuski koncern reklamy zewnętrznej firma JCDecaux odnotowała spadek przychodów w pierwszej polowie 2002 r. o ok. 0,9 proc. w porównaniu...

Francuski koncern reklamy zewnętrznej firma JCDecaux odnotowała spadek przychodów w pierwszej polowie 2002 r. o ok. 0,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wyniosły one 748 mln euro (w pierwszej połowie 2001 r. zamknęły się w kwocie 755 mln euro). Główną przyczyną spadku są według przedstawicieli koncernu konsekwencje ataktu terrorystycznego na Stany Zjednoczone, który miał miejsce 11 września ub.r. Ich zdaniem ta tendencja utrzyma się do końca 2002 r., szczególnie jeżeli chodzi o reklamę związaną ze środkami transportu (przede wszystkim reklamę na dworcach lotniczych). Firma odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowych na tzw. meblach ulicznych (o ok. 3,9 proc. – 413 mln euro) i na billboardach (o ok. 1,4 proc. – 201,9 proc.). Spadek dotyczył sprzedaży reklam związanych ze środkami transportu (o ok. 15,9 proc. – 133,3 mln euro). Oznaki wzrostu przychodów dotyczą przede wszystkim sprzedaży reklam w sieci nośników reklamowych zlokalizowanych w centrach handlowych w Stanach Zjednoczonych oraz billboardów w Hiszpanii, Irlandii i w Europie Centralnej.