M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Koncern Pfizer wspiera kampanią sprzedaż Viagry

Serwis Dzienny | 1 sierpnia 2002, 00:00

Koncern farmaceutyczny Pfizer prowadzi w Polsce kampanię wspierającą sprzedaż Viagry, leku przeciwko dysfunkcji erekcyjnej. Ponieważ jest to lek etyczny (dostępny...

Koncern farmaceutyczny Pfizer prowadzi w Polsce kampanię wspierającą sprzedaż Viagry, leku przeciwko dysfunkcji erekcyjnej. Ponieważ jest to lek etyczny (dostępny na receptę), którego nie można reklamować w tradycyjnych mediach, kampania bezpośrednio nie odwołuje się do nazwy Viagra, ale zwraca uwagę na samo schorzenie i możliwość walki z nim. Działania w Polsce są częścią międzynarodowej kampanii. Podobnie jak w innych krajach wykorzystano tu wizerunek legendarnego piłkarza brazylijskiego Pelego. Sam Pele nie cierpi na to schorzenie, ale występuje w reklamach jako "ambasador Viagry", osoba zachęcająca do zdecydowania się na leczenie. W reklamach jest odesłanie do infolinii i strony www nt. Viagry. Adaptacją międzynarodowych reklam na potrzeby polskiego rynku zajęła się agencja McCann-Erickson Polska, a media zaplanował i zakupił dom mediowy Universal McCann. Reklamy z Pelem pojawiły się na billboardach firmy Ströer Out of Home Media - w Warszawie i na Śląsku. Działaniom towarzyszyła niewielka kampania w prasie lokalnej (warszawska mutacja "Super Expressu" i "Dziennik Zachodni") oraz w kilku wybranych witrynach internetowych. Oddzielne działania przygotowano dla lekarzy (ulotki) i ośrodków zdrowia (plakaty). Kampania Viagry z naciskiem na różne kanały komunikacji marketingowej trwać będzie do końca br. Polski oddział koncernu nie ujawnił wysokości budżetu reklamowego kampanii. W Stanach Zjednoczonych, gdzie mieści się centrala koncernu Pfizer Inc. i gdzie powstała idea kampanii, reklamy dla Viagry przygotowuje agencja reklamowa Cline Davis & Mann, a media kupuje dom mediowy Carat. Równolegle konkurent Pfizera firma Eli Lilly prowadzi całoroczną kampanię nt. swojego leku Cialis, który pojawi się na polskim rynku w pierwszych miesiącach 2003 r. (PM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,