Kraj

CDM Pekao SA będzie szukał agencji do obsługi marketingowej obligacji

Centralny Dom Maklerski (CDM) Pekao SA będzie pełnił funkcję agenta emisji obligacji skarbu państwa jeszcze przez rok od momentu wypowiedzenia...

Centralny Dom Maklerski (CDM) Pekao SA będzie pełnił funkcję agenta emisji obligacji skarbu państwa jeszcze przez rok od momentu wypowiedzenia umowy przez resort finansów, a tym samym dalej będzie odpowiadać za marketing tych papierów wartościowych. Jak podała wczorajsza “Rzeczpospolita”, Ministerstwo Finansów zdecydowalo się zerwać umowę, na podstawie której CDM kieruje sprzedażą obligacji na rynku pierwotnym, prawdopodobnie ze względu na odmowę umorzenia długów Stoczni Szczecińskiej przez Bank Pekao SA. Pomimo podjęcia tej decyzji przez resort CDM Pekao SA przeprowadzi przetarg na obsługę reklamową obligacji. Informacja o tym przetargu powinna się znaleźć w biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych jeszcze w sierpniu br. Z końcem 2002 r. kończy się termin umów między CDM Pekao SA a agencją reklamową Gruppa 66/Ogilvy (poprzednio Gruppa 66), domem mediowym Mediaedge:CIA (wcześniej The Media Edge) i agencją public relations Partner of Promotion, które współpracowały z CDM Pekao SA przy obsłudze obligacji od połowy ub.r. W tym roku CDM Pekao SA po raz pierwszy nie będzie ogłaszał trzech różnych przetargów, aby oddzielnie wyłonić agencję reklamową, dom mediowy i agencję public relations. W jednym przetargu zostanie wybrana agencja, która zajmie się obsługą budżetu marketingowego obligacji skarbu państwa fullserwisowo. Elżbieta Zabiełło-Adamczyk, kierownik biura marketingu CDM Pekao SA, nie ujawniła wysokości budżetu, jaki zostanie przeznaczony na wsparcie sprzedaży obligacji. W ubiegłym roku budżet mediowy wyniósł 42,3 mln zł, budżet produkcyjno-kreatywny – 5,3 mln zł, a budżet public relations – 0,65 mln zł. (PR)