Kraj

Agencja reklamowa PZL rozpoczyna współpracę z "Gazetą Wyborczą"

Agencja reklamowa PZL rozpocznie prawdopodobnie współpracę z "Gazetą Wyborczą", wydawaną przez Agorę SA. Do końca tego tygodnia powinna zostać podpisana...

Agencja reklamowa PZL rozpocznie prawdopodobnie współpracę z “Gazetą Wyborczą”, wydawaną przez Agorę SA. Do końca tego tygodnia powinna zostać podpisana umową między wydawcą i agencją reklamową PZL kończąca trwający miesiąc przetarg na opracowanie strategii i kreacji do jesiennej, multimedialnej kampanii reklamowej jednego z produktów “Gazety Wyborczej”. Jej szczegóły nie zostały ujawnione. W przetargu brało udziało, oprócz PZL, jeszcze pięć innych agencji reklamowych. Ich nazw również nie podano. Wiadomo, że kampania obejmie działania z zakresu ATL i BTL.

Tymczasem już we wrześniu br. rozpocznie się kampania reklamowa czwartkowego magazynu “Gazety Wyborczej” – “Dużego Formatu”. Jak powiedział Jarosław Matuszewski, dyrektor marketingu wydawnictw Agory SA, celem kampanii reklamowej “Dużego Formatu” jest promocja marki i logotypu “Dużego Formatu” oraz poinformowanie czytelników o nazwiskach dziennikarzy, którzy są autorami tekstów w “Dużym Formacie” (a są to m.in.: Mariusz Szczygieł, Robert Leszczyński, Adam Wajrak i Michał Ogórek). Strategia i kreacja kampanii reklamowej “Dużego Formatu” zostały opracowane przez Dział Promocji “Gazety Wyborczej”, który zajął się również planowaniem i zakupem mediów. Przy planowaniu nośników reklamy zewnętrznej Dział Promocji “Gazety Wyborczej” współpracował z domem mediowym MediaCom. Oprócz nośników reklamy zewnętrznej (700 tablic należących do firmy AMS w 10 największych miastach Polski) w kampanii wykorzystane zostaną także wydawnictwa Agory SA oraz lokalne stacje radiowe (z grupy radiowej Agory SA oraz spoza niej). Czytelnictwo czwartkowego magazynu “Gazety Wyborczej” w okresie styczeń – lipiec br. wynosiło 3,9 proc. ( wskaźnik CCS, PBC General SMG/KRC Poland Media). W tym czasie wpływy z reklam “Magazynu Gazety Wyborczej” i “Dużego Formatu” (taki tytuł ma magazyn od maja br., kiedy to zmieniony został również jego format i layout.) wyniosły łącznie 10,7 mln zł (Expert Monitor). (PR)