Kraj

Eurozet zwolni około 10 proc. z blisko 300 pracowników holdingu

Zarząd Eurozetu, właściciela m.in. Radia Zet i sieci Radiostacji, poinformował, że "w związku ze spadkiem popytu na rynku reklamowym podjął...

Zarząd Eurozetu, właściciela m.in. Radia Zet i sieci Radiostacji, poinformował, że “w związku ze spadkiem popytu na rynku reklamowym podjął decyzję o zwolnieniach grupowych, które obejmą w większości osoby z działów administracyjnych, księgowych oraz finansowych”. Dokładna liczba zwalnianych pracowników nie została podana. Proces zwolnień powinien się zakończyć w tym tygodniu. Wiadomo, że w różnych spółkach Eurozetu zatrudnionych było między 250 a 300 osób. Zwolnienia obejmą pracowników wszystkich spółek Eurozetu z wyjątkiem sieci Radiostacji, gdzie jak powiedziała Monika Bednarek, prezes zarządu Eurozetu, zwolnienia już się zakończyły. “Na 15-20 proc. szacowany jest spadek realnych (po uwzględnieniu rabatów) wpływów reklamowych na rynku radiowym w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym. Niektórzy mówią nawet o 25 proc. Taki spadek powoduje myślenie o oszczędnościach” – powiedziała Bednarek. Nie ujawniła jednak, jakie oszczędności przyniosą Eurozetowi cięcia personalne. Wpływy reklamowe Radia Zet od stycznia do lipca br. wyniosły 112 mln zł, podczas gdy w takim samym okresie ub.r. była to suma 92,8 mln zł. Wpływy reklamowe Radia RMF FM przedstawiają się następująco: I-VII 2002 r. – 129 mln zł, I-VII 2001 r. – 118 mln zł (Expert Monitor, dane wraz z autopromocją). Trzeba jednak pamiętać o tym, że wysokość rabatów w komercyjnych stacjach radiowych w tym roku wzrosła i nieoficjalnie szacowana jest na mniej więcej 55-60 proc. Bednarek dodała, że zwolnienia w Eurozecie nie są konsekwencją słabszej niż w ub.r. pozycji Radia Zet w rynku słuchalności w stosunku do swojego głównego konkurenta Radia RMF FM. Jak powiedziała Anna Kozłowska, rzecznik prasowy Radia RMF FM, Holding FM (właściciel RMF FM) nie planuje na chwilę obecną zwolnień pracowników. W tym roku pracę w Holdingu FM straciło kilka osób z lokalnych oddziałów Brokera FM, domu sprzedaży Radia RMF FM. Wiosną tego roku klientów domu mediowego Euromedia, należącego do holdingu Eurozet, przejął dom mediowy Media Planning Group, a kilkunastu pracowników Euromediów rozstało się z Eurozetem. Według Bednarek w przyszłym roku realne wpływy rozgłośni radiowych również nie wzrosną, pomimo iż szacuje się, że wpływy brutto wzrosną o kilka procent. “Powodem moich nie najlepszych prognoz jest przekonanie o tym, że wojna rabatowa nie zakończy się w tym roku” – powiedziała Bednarek. Jesienna ramówka Radia Zet zostanie ujawniona 3 września br. Będzie ją wspierać kampania reklamowa, której szczegóły nie zostały jeszcze ujawnione. Strategią i kreacją zajmuje się agencja reklamowa Bimer Mazurczak. Media planuje i zakupi dom mediowy Media Planning Group. (PR)