Kraj

Polski oddział IAA rozpoczął mleczną kampanię społeczną

Wystartowała pierwsza społeczna kampania przygotowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) Oddział w Polsce, realizowana w ramach akcji "Marketing dla przyszłości",...

Wystartowała pierwsza społeczna kampania przygotowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) Oddział w Polsce, realizowana w ramach akcji “Marketing dla przyszłości”, długofalowego projektu promującego ideę społecznie pożytecznego marketingu. Stworzenie tego programu jest pomysłem Neila Selby’ego, dyr. generalnego i CEO grupy D’Arcy, od marca br. prezesa IAA. “Marketing dla przyszłości” obejmuje działania w istotnych, ale zaniedbanych dziedzinach życia społecznego, takich jak ochrona i promocja zdrowia, edukacja i ochrona środowiska naturalnego. Celem pierwszej z realizowanych kampanii jest wykreowanie mody na picie mleka wśród dzieci. Mleko jest bowiem najtańszym i najbardziej dostępnym źródłem wapnia – czynnika decydującego o prawidłowym wzroście i rozwoju struktury kostnej. Kampania mleczna rozpoczeła się w niedzielę 1 września br. na Górnym Śląsku, a w styczniu 2003 r. obejmie całą Polskę. W pierwszym etapie obejmuje TV3 Katowice (po 17 spotów we wrześniu i październiku br.). Reklamy zamieszcza ponadto regionalna prasa (m.in. “Gazeta Wyborcza”, “Dziennik Zachodni”, “Trybuna Śląska”) i radio (w tym m.in. Radio Katowice i cztery stacje lokalne – po 170 emisji w każdym z nich). Kampania wykorzystuje także nośniki reklamy zewnętrznej. Wszystkie media udostępniane są nieodpłatnie. Autorem kreacji jest agencja reklamowa Communications Unlimited, której pomysły wyselekcjonowano na drodze konkursu. W reklamie biorą udział znane postaci – aktor Bogusław Linda i piosenkarka Kayah. Linda jest także reżyserem spotów. Nieznany w tej chwili jest zasięg kampanii ogólnopolskiej. “Wszystko zależy do sukcesu kampanii w regionie Śląska – powiedział Neil Selby. – SMG/KRC Poland przeprowadziło w regionie objętym pierwszą fazą kampanii badania na temat stosunku młodych Polaków do mleka. Po zakończeniu kampanii badania na Śląsku będą powtórzone. Liczymy na to, że osiągnięte rezultaty przekonają media w innych regionach do współpracy”. (AMS)