Zagranica

Sieć Red Cell kupuje francuską agencję Les Ouvriers du Paradis

Należąca do WPP sieć agencji reklamowych Red Cell kupuje francuską agencję Les Ouvriers du Paradis. Na liście jej klientów znajdują...

Należąca do WPP sieć agencji reklamowych Red Cell kupuje francuską agencję Les Ouvriers du Paradis. Na liście jej klientów znajdują się m.in. luksusowe brandy takie jak Bon Marche (sieć sklepów odzieżowych), Louis Roederer (szampan), Nina Ricci (perfumy) oraz Falke (marka ubrań). Les Ouvriers du Paradis zostanie połączona z Red Cell Paris, a nazwa nowej agencji brzmieć będzie Les Ouvriers du Paradis/Red Cell. Les Ouvriers zatrudnia 33 pracowników. W zeszłym roku zanotowała przychody w wysokości 4,4 mln dol. Przejęcie Les Ouvriers du Paradis stanowi kontynuację strategii grupy WPP, która stara się umacniać pozycję sieci tam, gdzie rośnie zainteresowanie korzystaniem z usług reklamowych. W styczniu 2001 r. WPP stworzyło Red Cell, łącząc europejską sieć Conquest z azjatycką częścią grupy The Batey Group. Chodziło o stworzenie agresywnej, globalnej sieci agencji, która rywalizowałaby o najbardziej wymagających reklamodawców. W 2001 r. Red Cell zaistniała w Nowym Jorku, przejmując agencję Berlin Cameron & Partners. Jednak do tej pory sieć nie odniosła spektakularnych globalnych sukcesów. Red Cell jest wymieniana ostatnio również jako prawdopodobny inwestor w brytyjskiej agencji Howell Chaldecott Lury (która jest częścią Chime Communications). Brytyjska agencja chce sprzedać część swoich udziałów, a WPP ma już 20 proc. udziałów w Chime Communications.