Kraj

Jerzy Stuhr występuje w kampanii RMF FM promującej program "Fakty"

Wczoraj, po trwającej dwa tygodnie części teaserowej, rozpoczęła się właściwa część kampanii reklamowej Radia RMF FM. Głównym bohaterem spotu telewizyjnego,...

Wczoraj, po trwającej dwa tygodnie części teaserowej, rozpoczęła się właściwa część kampanii reklamowej Radia RMF FM. Głównym bohaterem spotu telewizyjnego, layoutów prasowych i billboardowych jest aktor Jerzy Stuhr. Kampania ma charakter wizerunkowy, ale jednocześnie jest związana z konkursem dla słuchaczy na antenie stacji. Nowością w kampanii reklamowej Radia RMF FM jest to, że po raz pierwszy od długiego czasu rozgłośnia nie stawia na podkreślenie walorów muzycznych swojej anteny. Obecne działania reklamowe koncentrują się na promocji programu informacyjnego RMF FM “Fakty”. “W nazwie RMF FM funkcjonują dwie najważniejsze i równorzędne wartości naszego radia: muzyka i fakty. Jesienią stawiamy na promocję tego drugiego członu” – powiedziała Anna Kozłowska, rzecznik prasowy RMF FM. Za strategię, kreację, planowanie i zakup mediów odpowiada tradycyjnie agencja reklamowa Art FM należąca wraz z Radiem RMF FM do Holdingu FM. Jerzy Stuhr w humorystycznym spocie telewizyjnym przemawia z mównicy sejmowej do sali wypełnionej “stuhropodobnymi” posłami. Posłowie żywo reagują na słowa wygłaszane z mównicy (są to hasła “polityczne”, które pojawiły się w części teaserowej kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej). Relację z sejmu ogląda w telewizji rodzina “stuhropodobnych”, a zwieńczeniem spotu telewizyjnego jest tekst Stuhra z kultowego filmu “Seksmisja” – “ciemność widzę ciemność”, jednak w spocie tekst ten wygłaszany jest nie przez Stuhra, ale przez psa oglądającego wraz z całą rodziną relację z sejmu. Konkurs antenowy, będący częścią całej akcji promocyjnej Radia RMF FM, związany jest z programem “Fakty”. Słuchacze biorący w nim udział mają za zadanie dokładnie słuchać programu informacyjnego RMF FM, by po zakończeniu “Faktów” odpowiedzieć na pytanie, czy informacja, o której mowa w pytaniu konkursowym, jest prawdziwa, czy fałszywa. Wysokość budżetu całego przedsięwzięcia, które potrwa dwa miesiące, nie została ujawniona. We wrześniu br. miała również ruszyć kampania reklamowa Radia Zet. Jej szczegóły trzymane są jednak w tajemnicy, ale prawdopodobnie strategia reklamowa Radia Zet nie zmieni się w najbliższym czasie i działania reklamowe będą dotyczyć pasma porannego. Udział RMF FM w czasie słuchania radia w okresie maj – lipiec br. wynosił 23 proc., natomiast Radia Zet – 17,79 (grupa 15+, Radio Track SMG/KRC Poland Media). Wpływy reklamowe Radia RMF FM w okresie styczeń – sierpień 2002 r. wyniosły 130,8 mln zł, a w tym samym czasie Radio Zet zarobiło na reklamie 94,6 mln zł (dane bez autopromocji, CR Media). (PR)