Kraj

Polskie Badania Czytelnictwa inicjują promocję na rzecz prasy

Powstaje projekt promocji prasy, którego celem będzie podkreślanie atutów prasy jako medium skierowanego do czytelników i reklamodawców. Projekt jest jeszcze...

Powstaje projekt promocji prasy, którego celem będzie podkreślanie atutów prasy jako medium skierowanego do czytelników i reklamodawców. Projekt jest jeszcze na wstępnym etapie, ale prowadzeniem jego zainteresowanych jest już kilka agencji PR. Inicjatywa promocji prasy wychodzi z Polskich Badań Czytelnictwa (PBC), ale w jej realizację mają być zaangażowane wszystkie organizacje związane z prasą, a więc także Izba Wydawców Prasy (IWP) i Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP). Dwa lata temu powstała inicjatywa pod nazwą “Przemawia za radiem”. Jej celem było przekonanie reklamodawców o skuteczności reklamy radiowej. Według danych Expert Monitora udział magazynów w rynku reklamy w I półroczu br. wyniósł 14,69 proc.; gazet – 10,90 proc., radia – 7,18 proc.; telewizji – 66,77 proc.; kina – 0,46 proc. W II półroczu ub.r. udziały przedstawiały się następująco: magazyny – 15,22 proc.; gazety – 11,21 proc.; radio – 7,14 proc.; telewizja – 66,02 proc.; kino – 0,42 proc. (KP)