Kraj

Wydawnictwo Bauer zapowiada zmiany w swoich pismach telewizyjnych

Wydawnictwo Bauer zapowiada wprowadzenie zmian edytorskich w swoich pismach telewizyjnych. Zmiany będą dotyczyć tytułów: "Tele Tydzień", "Imperium TV" i "Tele...

Wydawnictwo Bauer zapowiada wprowadzenie zmian edytorskich w swoich pismach telewizyjnych. Zmiany będą dotyczyć tytułów: “Tele Tydzień”, “Imperium TV” i “Tele Świat”. “Te zabiegi mają ugruntować pozycję naszych pism na rynku. W pierwszej kolejności będą wprowadzane w “Tele Tygodniu”. Podkreślam jednak, że nie będą to zmiany rewolucyjne” – powiedział Jerzy Weber, dyrektor wydawniczy Wydawnictwa Bauer. Częściowo zmieniona będzie oprawa graficzna poszczególnych działów pism i layouty. “Chcemy stopniowo przyzwyczajeć czytelnika do zmian albo tak je wprowadzać, by były prawie niezauważalne i aby czytelnik nie musiał na nowo przyzwyczajać się do sposobu podawania informacji w naszych tytułach” – wyjaśnia Weber. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem nowej formy graficznej tej części “Tele Tygodnia”, w której podawany jest program stacji TV, tak by lepiej uwidoczniony był prime time. “Uważnie przyglądamy się rozwiązaniom niemieckim, które w naszym przekonaniu mają spore szanse na powodzenie w polskojęzycznych tytułach” – uważa dyrektor wydawniczy Bauera. Zmiany będą wprowadzane sukcesywnie, prawdopodobnie jeszcze jesienią. W przyszłym roku Wydawnictwo Bauer chce zintensyfikować działania promocyjne związane z TV-guide’ami. Wydawca chce, by inne tytuły na wzór “Tele Tygodnia” miały swoje znaki rozpoznawcze. “”Tele Tydzień” kojarzy się z konkursem Tele Kamery. Chcemy, by inne tytuły też miały swoje eventy, choć nie będą to projekty na taką skalę jak Tele Kamery” – mówi Weber. Dział marketingu Wydawnictwa Bauer pracuje nad eventami i konkursami związanymi z tytułami “Tele Świat” i “To i Owo”. Czytelnictwo pism telewizyjnych Wydawnictwa Bauer wynosiło: “Tele Tydzień” 27,73 proc., “Tele Świat” 7,45 proc., “To i Owo” 6,24 proc., “Imperium TV” 2,16 proc., “Super TV” 1,42 proc. (badanie: PBC General, fala lipiec 2001 – czerwiec 2002, SMG/KRC Poland Media). Wydatki reklamowe w gazetach telewizyjnych tego wydawcy w pierwszym półroczu br. wynosiły: “Tele Tydzień” 18,6 mln zł, “To i Owo” 2,6 mln zł, “Tele Świat” 2,3 mln zł, “Imperium TV” 0,6 mln zł (źródło: Agora Monitoring, tytuł “Super TV” nie jest monitorowany). (PM)