Kraj

Przedstawiciele FIPP prognozują rozwój polskich tytułów niszowych

Donald D. Kummerfeld, prezes Międzynarodowej Federacji Prasy Periodycznej (International Federation of the Periodical Press - FIPP), uważa, że Polski rynek...

Donald D. Kummerfeld, prezes Międzynarodowej Federacji Prasy Periodycznej (International Federation of the Periodical Press – FIPP), uważa, że Polski rynek wydawniczy jest bardzo rozwojowy. Donald D. Kummerfeld i Helen Bland, wiceprezes FIPP, przybyli do Polski na zaproszenie wydawnictwa Edipresse Polska, które wraz z m.in. Axel Springer Polska, Gruner + Jahr Polska jest członkiem FIPP. “Pod względem wydawniczym Polska jest na podobnym poziomie rozwoju co Czechy, Węgry i inne kraje dawnego bloku wschodniego” – mówi Kummerfeld. Przyczynę koncentracji polskiego rynku magazynowego w rękach kilku dużych wydawców widzi w krótkiej tradycji wydawania magazynów w naszym kraju. Według niego nie zdążyły się u nas wykształcić duże polskie wydawnictwa mające w swoim portfolio większą liczbę magazynów, co pozwoliłoby im być konkurencyjnymi przede wszystkim pod względem finansowym. Przyszłość rynku wydawniczego Kummerfeld widzi w rozwoju magazynów niszowych. Według niego podobnie jak na całym świecie, także i w Polsce 55-65 proc. magazynów jest kupowanych przez kobiety i ta tendencja się nie zmienia. “Z obserwacji rynku magazynowego wynika jednak, że wśród czytelników magazynów jest coraz więcej nastolatków” – mówi Kummerfeld. FIPP jest organizacją zrzeszającą 41 stowarzyszeń wydawców magazynow i ok. 130 samych wydawców na całym świecie. Jej zadaniem jest promocja magazynów na rynku mediowym oraz dystrybucja informacji dotyczących rynku magazynowego wśród jej członków. (PU)