Kraj

Uno Fresco Tradex wspiera sprzedaż bakalii marki Bakalland

Firma Uno Fresco Tradex (UFT) rozpoczęła pierwszą w swojej historii kampanię reklamową marki bakalii Bakalland. Kampania skierowana jest do grupy...

Firma Uno Fresco Tradex (UFT) rozpoczęła pierwszą w swojej historii kampanię reklamową marki bakalii Bakalland. Kampania skierowana jest do grupy kobiet 40+, głównie gospodyń domowych, młodych babć. Obejmie prasę kobiecą (m.in.: “Pani Domu”, “Poradnik Domowy”, “Przyjaciółka” i “Moje Gotowanie”, reklamy pojawią się w październiku br.) oraz branżową (“Detal Dzisiaj” i “Info Makro”, od września br.). Działania reklamowe obejmą również sponsoring telewizyjnego teleturnieju “Kochamy polskie seriale” emitowanego w TVP1. Kampanii reklamowej towarzyszy realizacja lojalnościowego programu partnerskiego skierowanego do sklepów detalicznych zaopatrujących się w hurtowniach, sklepach cash & carry oraz w magazynach franchisingowych. “Celem naszego programu jest rozwinięcie dystrybucji detalicznej, której poziom obecnie jeszcze nas nie satysfakcjonuje” – mówi Grzegorz Osóbka, project marketing manager Uno Fresco Tradex. Za strategię i kreację oraz planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dział marketingu Uno Fresco Tradex. Za działania public relations odpowiada agencja On Board PR (wybrana w drodze przetargu, w którym uczestniczyło pięć firm PR, ich nazw nie ujawniono), natomiast realizacją i obsługą programu partnerskiego zajęła się agencja marketing services One 2 One Communications, która również została wybrana w drodze przetargu (uczestniczyły w nim m.in. agencje Hasło i TequilaBTL Group). Budżet kampanii nie został ujawniony. Jak twierdzi Osóbka, Bakalland to najsilniejsza marka w kategorii bakalii do kuchni. Udział wartościowy tego brandu w rynku wynosi 6,3 proc., a konkurencyjnych marek Bakal Center i Kresto odpowiednio 5,8 i 4,4 proc., na czwartym miejscu jest marka Uno, należąca również do UFT, z udziałem 2,6 proc. (źródło: GfK Polonia, dane za II kwartał br.). Udział pozostałych producentów, którzy działają na bardzo rozdrobnionym rynku, wynosi 80,9 proc. “Jako jedyny producent w tym segmencie prowadzimy kampanię reklamową tego rodzaju produktów” – mówi Osóbka. Marka Bakalland obejmuje różnego rodzaju bakalie i owoce w puszkach przeznaczone do pieczenia i przyrządzania deserów w domu. Uno Fresco Tradex (firma ze 100 proc. polskim kapitałem) działa na polskim rynku od ponad 10 lat (najpierw jako Uno Tradex, potem po połączeniu na początku 2000 r. z firmą Fresco – importerem i dystrybutorem bakalii, pod obecną nazwą). Do jej portfolio należą przede wszystkim marki Uno, Bakalland i Fit Mix. (KD)