Kraj

Spółka Wig-Press rozpocznie wydawanie "Magazynu Wino"

Firma Wig-Press przygotowuje się do wydania pierwszego numeru pisma "Magazyn Wino". Obsługą public relations oraz działaniami reklamowymi, które będą towarzyszyć...

Firma Wig-Press przygotowuje się do wydania pierwszego numeru pisma “Magazyn Wino”. Obsługą public relations oraz działaniami reklamowymi, które będą towarzyszyć debiutowi rynkowemu tytułu, zajmie się firma Tratoria Dom Przyjaciół Wina. W zamyśle wydawcy ma on dorównać najbardziej popularnym na świecie pismom tego typu – “Wine Spectator” i “Decanter”, zarówno poziomem merytorycznym, jak i edytorskim. Dwumiesięcznik “Magazyn Wino” ma być pierwszym niezależnym periodykiem winiarskim o charakterze branżowo-konsumenckim w Polsce. Znajdą się w nim materiały poświęcone zarówno polskiemu, jak i zagranicznemu rynkowi wina. Na łamach tego czasopisma przedstawiane będą najważniejsze regiony winiarskie i producenci wina. Magazyn zajmie się także tematami turystyki winiarskiej, edukacji, historii i sztuki, jak również wskazówkami praktycznymi dotyczącymi przechowywania i podawania wina oraz jego doboru do potraw. O swojej winiarskiej pasji opowiadać będą znane postaci życia kulturalnego, społecznego i politycznego. Magazyn będzie przedstawiać i polecać restauracje z interesującymi kartami win i odpowiednią obsługą. W każdym wydaniu Magazynu Wino znajdzie się ocena ponad 100 win. Publikowany będzie niezależny panel degustacyjny. Wśród stałych współpracowników “Magazynu Wino” znalazło się grono polskich autorytetów winiarskich, m.in. Marek Bieńczyk, Robert Sołtyk (drukujący swoje felietony m.in. w “Gazecie Wyborczej”), Robert Makłowicz (prowadzący programy kulinarne w TVP SA) oraz międzynarodowa ekspert – Jancis Robinson. Redaktorem naczelnym “Magazynu Wino” został Wojciech Gogoliński, prezes Stowarzyszenia Sommelierów Polskich i autor wielu publikacji poświęconych winom i innym szlachetnym alkoholom. Czasopismo dostępne będzie w prenumeracie. Cena pisma wyniesie 19,9 zł. Magazyn będzie miał objętość 100 stron, a jego nakład wyniesie 15 tys. egzemplarzy. Numer zerowy ukaże się w połowie listopada 2002 r.