M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

List do redakcji

Serwis Dzienny | 19 września 2002, 00:00

Prezes brokera reklamy kinowej Best Marketing & Promotion Agency Leszek Popowicz przesłał do redakcji DS "MiMP" list następującej treści: W...

Prezes brokera reklamy kinowej Best Marketing & Promotion Agency Leszek Popowicz przesłał do redakcji DS "MiMP" list następującej treści:

W związku z ukazaniem się informacji nt. powstania nowego brokera reklamy kinowej czujemy się jako firma zobligowani zarówno wobec kin, jak i reklamodawców do skomentowania tego faktu.

Mając na względzie trudną sytuację ekonomiczną w naszym kraju i przewidując cięcia budżetowe w reklamie oraz fakt, że dotkną one najbardziej media najmniejsze, w tym kino, odmówiliśmy na początku br. udziału w przetargu na obsługę sieci kin Multikina, a zwłaszcza wchodzenia na poziom cen oferowanych przez naszego konkurenta - RMB Polska.

Best Marketing Promotion Agency, wchodząc w skład międzynarodowej sieci Mediavision, w przeciwieństwie do naszej konkurencji - RMB International - wychodził zawsze z założenia, że każdy lokalny rynek powinien się samodzielnie bilansować, a próby przejmowania kontroli nad nim poprzez dumping cenowy w górę (po stronie kosztów obsługi kin), jak i w dół (po stronie reklamodawców) prędzej czy później kończą się deformacją rynku i katastrofą.

Dowodnym przykładem na poparcie tej tezy jest historia naszej konkurencji. Na początku br. ukazały się notatki prasowe o stratach poniesionych przez RMBI idących w setki milionów euro za rok 2001, potem informacje o zwolnieniu przez udziałowców prezesa zarządu RMBI Pierre-Paula Van der Sande, a niedługo potem o sprzedaży całości RMBI.

Mamy podstawy przypuszczać, że podobne jak opisane powyżej problemy natury finansowej dotknęły również RMB Polska, realizującą politykę RMBI, co niezależnie od kłopotów tej akurat firmy dotyka rynek reklamy kinowej w Polsce jako całość. Ilustracją tego jest zerwanie umowy pomiędzy IT Theaters (operatora kin pod nazwą Cinema City) a RMB Poland przez IT wobec faktu niemożliwości wywiązania się z zobowiązań kontraktowych wobec tego operatora przez RMB Poland. Ilustracja tym bardziej wymowna, że po praktycznej likwidacji RMBI nie istniał nikt, kto mógł przejąć na siebie te zobowiązania.

Nowo powstała struktura pod nazwą The New Age Media sprzedająca powierzchnię kinową IT Theatres, opierając się na zaimportowanym personelu z RMB Polska, stanowi dla nas nowe wyzwanie, któremu, mam nadzieję, będziemy w stanie podołać, tak jak poprzednio staraliśmy się sprostać wyzwaniu rzuconemu przez RMB.

Best MP Agency, będąc firmą działającą od 12 lat na rynku reklamy kinowej, pomimo i dzięki utracie Multikina w swojej ofercie na rzecz RMB Polska wzmocniła swój dział sprzedaży o nowe osoby, w tym Marka Kurkowskiego - dyr. handlowego, cały czas pozostając w dobrej kondycji finansowej, wprowadza i wprowadzać będzie na rynek nowe produkty (Follow the Movie, Infografia) oraz nowe oferty pakietowe lepiej trafiające w oczekiwania kosztowe Klientów, jest odpowiedzialnym, stabilnym i kreatywnym partnerem zarówno dla kin działających w naszej sieci, jak i reklamodawców korzystających z naszej oferty.

Dobrą informacją jest to, że kino jako medium ma się dobrze - przybywa nowych kin, przybywa widzów, a obecna sytuacja jest tylko lekkim zawirowaniem pozwalającym przywrócić właściwe proporcje na rynku, który po niedługiej chwili będzie w stanie obsługiwać reklamodawców w sposób rzetelny, profesjonalny i efektywny. Czego sobie i temu rynkowi życzę.

Leszek Popowicz, prezes Best Marketing & Promotion Agency

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,