Kraj

Agencje reklamowe PZL i KID rozpoczną obsługę budżetu Smakusia

Firma Krynica Zdrój Sp. z o.o. rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczną i kreatywną marki Smakuś. Zwycięskimi agencjami zostały PZL, która...

Firma Krynica Zdrój Sp. z o.o. rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczną i kreatywną marki Smakuś. Zwycięskimi agencjami zostały PZL, która zajmie się obsługą ATL-ową budżetu Smakusia, i poznańska agencja reklamowa KID, do której należeć będą działania BTL-owe. W przetargu udział brało pięć agencji: oprócz PZL i KID również J. Walter Thompson/Parintex , BrandStorm i katowicka Business Consulting. Krynica Zdrój kupiła marki Smakuś i Frugo w lipcu br. od koncernu Alima-Gerber. Jerzy Nowotarski, dyrektor ds. handlu i marketingu w Krynicy Zdrój, zapowiadał wtedy, że być może firma zdecyduje się na wybór agencji PZL dla Smakusia, ponieważ obsługuje ona już brand Frugo. Zdaniem Krystyny Lenert, kierownika działu marketingu Krynicy Zdrój, wybór PZL w zakończonym właśnie przetargu podyktowany był jednak przede wszystkim faktem, że agencja ta przedstawiła najlepsze pomysły kreacyjne. Lenert nie ujawnia, czy firmie udało się wynegocjować z agencją PZL specjalne warunki finansowe w związku z powierzeniem obsługi drugiego brandu. Nie zapadły jeszcze decyzje dotyczące szczegółów współpracy, czyli m.in. dokładnej wysokości obsługiwanego budżetu, czasu trwania współpracy i terminu pierwszej wspólnej kampanii. Jak zapowiada Lenert, powinny one być znane za tydzień. Smakuś obsługiwany był wcześniej przez agencję Grey Worldwide Warszawa. Zakupem mediów dla obu brandów zajmuje się dom mediowy MediaCom Warszawa. Wśród głównych klientów agencji KID znajdują się m.in.: Ferrero Polska, Cadbury Wedel, Morliny, Sonda SA. PZL współpracuje m.in. z Kompanią Piwowarską SA i PKO BP. (MG)