Kraj

Marquard Sport Media uruchamia agencję fotograficzną

Marquard Sport Media (MSM), wydawca "Dziennika Sportowego" ("Przegląd Sportowy" i "Tempo") oraz "Sportu", uruchamia agencję fotograficzną. Jak mówi Jerzy Janczak,...

Marquard Sport Media (MSM), wydawca “Dziennika Sportowego” (“Przegląd Sportowy” i “Tempo”) oraz “Sportu”, uruchamia agencję fotograficzną. Jak mówi Jerzy Janczak, prezes zarządu MSM, wydawnictwo dysponuje ogromną i stale uaktualnianą bazą zdjęć, stąd pomysł, aby wykorzystać je do wygenerowania dodatkowych przychodów. System jest obecnie w fazie testów, korzystają już z niego pierwsi klienci. W ciągu maksimum dwóch miesięcy proces testowania ma zostać zakończony i wtedy nastąpi oficjalna rynkowa premiera agencji. Janczak zapowiada, że zostanie ona wsparta szerokimi działaniami reklamowymi, ale szczegóły nie zostały jeszcze ustalone. Agencja fotograficzna to kolejny element działalności pozawydawniczej MSM, która przynosi dziś tylko ok. 3 proc. całości przychodów wydawnictwa, ale Janczak uważa, że docelowo mogłaby stanowić nawet 20 proc. “Sama działalność wydawnicza to już dziś konserwatyzm. Czytelnictwo dzienników w Polsce spada, więc trzeba wspomagać się wychodzeniem w innych kierunkach” – mówi Janczak. Jako przykład Janczak podaje zagranicze dzienniki sportowe, jak francuski “L’Equipe” czy włoski “La Gazzetta dello Sport”, które handlują całą gamą produktów związanych ze sportem, angażują się kapitałowo w wyścigi kolarskie czy samochodowe itd. Inne pozawydawnicze działania MSM to m.in. wortal sportowy www.sports.pl czy usługi organizowania biur prasowych na imprezach sportowych. (MG)