Na początku października br. dom mediowy Initiative Media Warszawa rozpocznie prezentowanie swoim klientom nowego narzędzia do planowania kampanii multimedialnych. “Matrix to unikalne narzędzie do planowania kombinacji mediów. Ma dwie zasadnicze zalety: umożliwia palanowanie kampanii reklamowych w wielu mediach z taką samą precyzją jak dla jednego medium i pozwala prognozować świadomość reklamy” – mówi Małgorzata Grzyb, media director Initiative Media Warszawa. Zdaniem Marcina Szporki, broadcast managera w tym domu mediowym, nowe narzędzie pozwala precyzyjniej zbudować zasięg kampanii prowadzonej w wielu mediach – równolegle w telewizji, radiu, prasie i internecie. Pozwoli też skuteczniej wydać pieniądze przeznaczone na kampanię. Kluczowym elementem narzędzia Matrix jest badanie konsumpcji mediów o nazwie Radar. Międzynarodowy dział badań tej sieci domów mediowych – Initiative Media Futures przeprowadził to badanie na 20 tys. osób w 10 krajach, m.in. w Polsce. Badanie Radar nadzorowała firma Ipsos-RSL. “Wykorzystano złożony model matematyczny opracowany przez ekspertów IM Technologies, który umieszcza nasz Matrix wśród najnowocześniejszych narzędzi na rynku” – uważa Marcin Szporka. Prace nad Matriksem trwały dwa lata. Światowa sieć Initiative Media wydała dotychczas na ten projekt ok. 1 mln dol. Kierownictwo polskiego oddziału nie ujawniło, jaka część tego budżetu dotyczyła Polski. Wśród klientów Initiative Media Warszawa są m.in.: Unilever, PTK Centertel, Cadbury Wedel, Tchibo, Johnson & Johnson, Bestfoods Polska, Pfizer i Samsung Electronics. (PM)