Kraj

Initiative Media zaprezentuje klientom narzędzie planowania Matrix

Na początku października br. dom mediowy Initiative Media Warszawa rozpocznie prezentowanie swoim klientom nowego narzędzia do planowania kampanii multimedialnych. "Matrix...

Na początku października br. dom mediowy Initiative Media Warszawa rozpocznie prezentowanie swoim klientom nowego narzędzia do planowania kampanii multimedialnych. “Matrix to unikalne narzędzie do planowania kombinacji mediów. Ma dwie zasadnicze zalety: umożliwia palanowanie kampanii reklamowych w wielu mediach z taką samą precyzją jak dla jednego medium i pozwala prognozować świadomość reklamy” – mówi Małgorzata Grzyb, media director Initiative Media Warszawa. Zdaniem Marcina Szporki, broadcast managera w tym domu mediowym, nowe narzędzie pozwala precyzyjniej zbudować zasięg kampanii prowadzonej w wielu mediach – równolegle w telewizji, radiu, prasie i internecie. Pozwoli też skuteczniej wydać pieniądze przeznaczone na kampanię. Kluczowym elementem narzędzia Matrix jest badanie konsumpcji mediów o nazwie Radar. Międzynarodowy dział badań tej sieci domów mediowych – Initiative Media Futures przeprowadził to badanie na 20 tys. osób w 10 krajach, m.in. w Polsce. Badanie Radar nadzorowała firma Ipsos-RSL. “Wykorzystano złożony model matematyczny opracowany przez ekspertów IM Technologies, który umieszcza nasz Matrix wśród najnowocześniejszych narzędzi na rynku” – uważa Marcin Szporka. Prace nad Matriksem trwały dwa lata. Światowa sieć Initiative Media wydała dotychczas na ten projekt ok. 1 mln dol. Kierownictwo polskiego oddziału nie ujawniło, jaka część tego budżetu dotyczyła Polski. Wśród klientów Initiative Media Warszawa są m.in.: Unilever, PTK Centertel, Cadbury Wedel, Tchibo, Johnson & Johnson, Bestfoods Polska, Pfizer i Samsung Electronics. (PM)