Zagranica

Bank Nordea rozpoczyna w Skandynawii współpracę z MediaComem

Skandynawski bank Nordea wybrał dom mediowy MediaCom należący do Grey Global Group do obsługi budżetu mediowego na rynkach krajów skandynawskich....

Skandynawski bank Nordea wybrał dom mediowy MediaCom należący do Grey Global Group do obsługi budżetu mediowego na rynkach krajów skandynawskich. Wysokość budżetu oszacowano na 30 mln dol. Wcześniej bank Nordea zrezygnował ze współpracy z OMD (Omnicom Group). Nadzorem nad obsługą budżetu zajmie się dom mediowy Media Broker ze Sztokholmu, który wchodzi w skład MediaComu. Wewnątrz tego domu powołano specjalny 16-osobowy zespół do obsługi tego budżetu. Na lokalnych rynkach skandynawskich media dla banku Nordea będą wybierać i kupować domy: Media Broker z Kopenhagi, MediaCom ze Sztokholmu i Oslo oraz Dagmar z Helsinek (fińska filia MediaCom). Prawdopodobnie decyzja o rezygnacji ze współpracy z OMD związana jest z tym, że dom ten obsługuje odwiecznego rywala banku Nordea na skandynawskim rynku Den Danske Bank. Pozyskanie budżetu banku Nordea pozwoli na zamknięcie przez MediaCom roku finansowego w Skandynawii na poziomie 400 mln dol. Dla banku Nordea to druga ważna decyzja marketingowa w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wcześniej bank wybrał partnerów do obsługi budżetów związanych z kreacją i marketingiem bezpośrednim. Są to agencje Grey i Aqvilo. Aqvilo to skandynawska agencja powstała ze współpracy Ogilvy & Mather i Taivas/Ogilvy z Finlandii oraz Wibroe i Duckert & Partners z Danii.