Kraj

Ströer forsuje swój produkt badawczy jako standard na rynku

Firma reklamy zewnetrznej Ströer out of home media zamierza podjąć wysiłki, których celem ma być uczynienie z prowadzonych badań efektywności...

Firma reklamy zewnetrznej Ströer out of home media zamierza podjąć wysiłki, których celem ma być uczynienie z prowadzonych badań efektywności reklamy zewnętrznej standardu na polskim rynku. “Po ostatnich ruchach konsolidacyjnych na rynku łatwiej będzie wprowadzić standard analiz tego medium na rynku. Jesteśmy w stanie odpłatnie odstąpić wyniki prowadzonych przez nas badań innym firmom reklamy zewnętrznej, tj. AMS SA czy Clear Channel Poland” – twierdzi Janusz Malinowski, prezes zarządu Ströer out of home media. Firma prowadzi badania wespół z niemiecką spółką Media Service Agentur für Aussenwerbung GmbH, wykorzystując metodologię Oscar adaptowaną z rynku brytyjskiego. Analizy są uzupełnione informacjami geodemograficznymi zebranymi przez firmę Claritas Polska. Na polskim rynku trwają prace nad wprowadzeniem innego produktu badawczego sygnowanego przez spółkę Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej (PBRZ), w której udziały posiada AMS SA, Europlakat Polska, Clear Channel Poland, a także sam Ströer po niedawnym przejęciu Grupy Outdoor. “Nasze narzędzie badawcze o nazwie Plan.It jest w stanie zaadaptować wszelkiego rodzaju informacje. Nie wykluczam sytuacji, w której informacje z badań PBRZ, obok analiz Oscara, również zostaną wykorzystane. Będziemy wtedy mogli sprzedawać powierzchnie ekspozycyjne według dwóch metod, zgodnie z życzeniem naszych klientów” – mówi Malinowski. Jednocześnie Ströer przedstawił wstępne wyniki pierwszego etapu badań (analizie poddano do tej pory ok. 12,9 tys. billboardów i 1,5 tys. tablic o formacie 6×3 m, docelowo zostanie zbadanych 27-28 tys. nośników w tych formatach w ośmiu największych miastach Polski). Według szacunkowych danych średnia liczba GRP dla jednego billboardu wynosi 2,4, a tablicy 6×3 m – 3,1 (grupa wiekowa 15+, czas ekspozycji reklamy: 1 miesiąc). Średni koszt dotarcia netto (CCP) wynosi 383 zł dla jednego billboardu i 1049 zł dla tablicy 6×3 m. Koszt dotarcia do 1 proc. mieszkańców Warszawy szacuje się na 16 zł (billboard) i 18 zł (tablica 6×3 m). Zdaniem analityków Ströera wyniki te pokrywają się z rezultatami badań PBRZ. “Obie metody wskazują na te same tendencje przy opisie tego medium. Najważniejszy wniosek, jaki z nich płynie, to fakt, że reklama zewnętrzna może docierać do ogromnych rzesz konsumentów” – twierdzi Malinowski. (JP)