M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polsat jest zainteresowany zakupem polskiego oddziału Canal Plus

Serwis Dzienny | 4 października 2002, 00:00

Zdaniem mecenasa Józefa Birki, członka zarządu Telewizji Polsat, stacja ta jest wstępnie zainteresowana ewentualnym zakupem Canal Plus. "Od dawna mówiliśmy,...

Zdaniem mecenasa Józefa Birki, członka zarządu Telewizji Polsat, stacja ta jest wstępnie zainteresowana ewentualnym zakupem Canal Plus. "Od dawna mówiliśmy, że na polskim rynku medialnym jest miejsce tylko dla jednej platformy cyfrowej. Rzeczywiście wstępnie jesteśmy zainteresowani zakupem Canal Plus, który ma platformę Cyfra Plus, ale uważamy, że inicjatywa rozmów powinna wyjść ze strony Canal Plus" - powiedział Birka. Dodał też, że dotychczas nie były prowadzone rozmowy z właścicielem Canal Plus. "Gdy tylko taka propozycja do nas dotrze, na pewno uważnie się jej przyjrzymy" - mówi Birka. Zdaniem analityków z domów maklerskich rzeczywiście Canal Plus może zostać zakupiony przez podmiot, który działa już na polskim rynku telewizyjnym. Zdaniem Andrzeja Szymańskiego, analityka Domu Maklerskiego BIG BG, w grę wchodzi TVN lub Polsat. "Na zakup zdecydować się może raczej Polsat, który ma platformę cyfrową" - mówi Szymański. Zaznacza jednak, że stacja Solorza jest w nie najlepszej kondycji finansowej i dlatego możliwy jest scenariusz, w którym Canal Plus zostałby zakupiony przez Polsat i jakiegoś partnera - być może przez fundusz finansowy. "To są kwestie techniczne, które omawiane są na końcu. Na razie Canal Plus nie wyszedł do nas z inicjatywą rozmów" - powiedział Birka. O możliwości sprzedaży kilku europejskich oddziałów Canal Plus, w tym polskiego, mówiło się od lipca br. Te spekulacje potwierdził ostatnio zarząd koncernu Vivendi Universal, do którego należy stacja. W oficjalnym komunikacie koncernu znalazła się informacja, że filie Canal Plus w Polsce, w krajach Beneluksu, Skandynawii i we Włoszech opuszczą struktury Vivendi Universal. Powodem są straty, jakie generuje m.in polski oddział. "Kierownictwo polskiego oddziału uważa, że nawet jeśli rzeczywiście dojdzie do sprzedaży, nie będzie to miało żadnego wpływu na naszą strategię. Firma przechodzi restrukturyzcje. Skupiamy się na rozwoju oferty zarówno telewizji Canal Plus, jak i platformy Cyfra Plus" - mówi Paulina Krasińska, rzecznik prasowy Canal Plus. Marcin Boroszko, dyr. zarządzający firmy At Media, brokera czasu reklamowego w Canal Plus, również nie jest zaniepokojony sytuacją polskiego oddziału tej telewizji i uważa, że ewentualna sprzedaż nie powinna mieć wpływu na działalność jego firmy. (PM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,