Kraj

Www.i90.pl planuje kampanię przedświąteczną

AlbumCity, właściciel działającej w Polsce od dwóch miesięcy internetowej platformy www.i90.pl zajmującej się handlem płytami CD i DVD, planuje uruchomienie...

AlbumCity, właściciel działającej w Polsce od dwóch miesięcy internetowej platformy www.i90.pl zajmującej się handlem płytami CD i DVD, planuje uruchomienie w październiku kampanii reklamowej. Jak mówi Robert Fridrich, dyrektor marketingu firmy, kampania będzie zorganizowana wspólnie z polskimi organizacjami charytatywnymi, które otrzymają część wygenerowanych dzięki akcji przychodów. Najprawdopodobniej akcja odbywać się będzie w całości w internecie. Bliższe szczegóły i budżet kampanii nie są na razie znane. Wcześniej AlbumCity zorganizował konkurs i związaną z nim akcję promocyjną w portalu Interia, które wspierały premierę rynkową platformy w Polsce. W wyniku tej akcji promocyjnej serwis pozyskał w ciągu dwóch miesięcy 25 tys. zarejestrowanych polskich użytkowników i 100 sprzedających (w tym ok. 20 sklepów muzycznych).

Serwis www.i90.pl jest polską wersją platformy handlowej, która obejmuje obecnie również: Czechy, Słowację, Słowenię i Węgry (indywidualni użytkownicy i sklepy muzyczne z tych krajów mogą między sobą dokonywać transakcji). Docelowo ma ona objąć znacznie więcej krajów, początkowo z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. AlbumCity jest spółką amerykanską, której właścicielami są osoby prywatne i fundusz venture capital Kilcullen Kapital Partners. Platforma działa w obecnej postaci (wcześniej był to zwykły internetowy sklep z płytami CD) od kwietnia br., kiedy to uruchomiona została w Czechach. Na platformie dostępnych jest w tym momencie ok. 100 tys. tytułów płyt CD i DVD, oferowanych głównie przez sklepy i hurtownie muzyczne z pięciu wspomnianych krajów. Przychody AlbumCity pochodzą z prowizji od dokonanego na platformie obrotu – firma pobiera 15 proc. wartości transakcji. (MG)