M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Lalka voodoo w reklamie argentyńskiego piwa - odsłona druga

Serwis Dzienny | 8 października 2002, 00:00

Browar Companhia Cervecera Brahma Argentina, należący do brazylijskiego giganta piwnego Companhia de Bebida das Americas, rozpoczął drugi etap kampanii reklamowej...

Browar Companhia Cervecera Brahma Argentina, należący do brazylijskiego giganta piwnego Companhia de Bebida das Americas, rozpoczął drugi etap kampanii reklamowej piwa Brahma, której celem jest wzrost udziałów w rynku piwa Brahma, obecnie brandu piwnego numer dwa w Argentynie. Główną rolę w spotach reklamowych gra lalka voodoo, slogan kampanii brzmi "refreshingly Brahma" i ma trafić przede wszystkim do młodych konsumentów, tworząc wizerunek piwa Brahma jako napoju doskonale gaszącego pragnienie. W pierwszym spocie telewizyjnym opowiedziana została historia mężczyzny, który siedząc przy barze, odczuwa trudne do wytrzymania gorąco. Przyczyną jego fatalnego samopoczucia i wewnętrznego palenia jest to, że w innej części miasta młoda kobieta podpala zapalniczką lalkę voodoo. Mężczyzna wraca do formy, a czary przestają działać dopiero wtedy, gdy bohater sięga po szklankę piwa Brahma. W drugim, prezentowanym obecnie spocie kobieta zdenerwowana wyrzuca lalkę voodoo przez okno. Ta upada na tort urodzinowy ze świeczkami, a mężczyzna znów zaczyna odczuwać niesamowite gorąco. Sięga znów po piwo Brahma i pozbywa się nieprzyjemnego uczucia. "Spoty mają zaskoczyć konsumentów czymś śmiesznym, innym od tradycyjnych reklam piwa" - mówi Martin Buompadre, marketing manager piwa Brahma. Efekty wyświetlania pierwszego spotu (w sierpniu br.) były jego zdaniem bardzo dobre - badania postkampanijne na grupie 400 konsumentów wykazały, że 89 proc. z nich spontanicznie pamięta markę piwa Brahma. Brahma ma nadzieję, że te wyniki uda się jeszcze poprawić. Cel - osiągnięcie 19 proc. udziałów w rynku do końca 2002 r. - na początku roku Brahma miała tych udziałów 15,5 proc., a ostatnie wyniki pokazują już poziom 18,1 proc. Kampania została wykreowana przez agencję reklamową CraveroLanis Euro RSCG i przebiega m.in. w telewizji, prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Jej budżet to 5 mln dol.

Czytaj więcej na temat: , , , ,