M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Publicis Group zamierza zlikwidować sieć reklamową D'Arcy

Serwis Dzienny | 15 października 2002, 00:00

Sieć reklamowa D'Arcy Masius Benton & Bowles przestanie prawdopodobnie istnieć. Decyzję o zamknięciu sieci podjęli szefowie francuskiej grupy Publicis, która...

Sieć reklamowa D'Arcy Masius Benton & Bowles przestanie prawdopodobnie istnieć. Decyzję o zamknięciu sieci podjęli szefowie francuskiej grupy Publicis, która jest właścicielem D'Arcy. Tomasz Pawlikowski, prezes zarządu agencji reklamowej Publicis w Polsce i dyrektor regionalny Publicis Group w regionie Europy Środkowej, powiedział, że menedżerowie grupy nie zajęli jeszcze oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Według serwisu informacyjnego "Advertising Age" będzie ono ujawnione w tym tygodniu, po zakończeniu dyskusji szefów Publicis z analitykami na temat nowej struktury organizacyjnej grupy. "Polski oddział agencji reklamowej D'Arcy i cały zespół agencyjny pracują bez zmian. Niezmiennym celem agencji jest zapewnienie wszystkim klientom najwyższych standardów obsługi. W najbliższą środę dyrektor generalny D'Arcy Warszawa Neil Selby wyjaśni z zarządem sieci Pubilicis sytuację warszawskiego oddziału agencji, a także scenariusz działań na najbliższe miesiące" - brzmi oficjalny komunikat agencji reklamowej D'Arcy Warszawa. Zgodnie z serwisem "Advertising Age" agencja D'Arcy przestanie istnieć, jednak jej nazwa przez krótki czas będzie jeszcze funkcjonować. Pracownicy sieci reklamowej D'Arcy zostaną przejęci przez trzy pozostałe sieci reklamowe należące do grupy Publicis: Saatchi & Saatchi, Falon Worldwide i Leo Burnett Worldwide. Zdaniem jednego z przedstawicieli Publicis niewykluczone są jednak zwolnienia. Nie wiadomo, które sieci reklamowe przejmą obsługę globalnych budżetów klientów sieci D'Arcy, tj. Procter & Gamble Co., General Motors Corp., Cadillac, Pontiac i Heineken. Decyzja o likwidacji jest konsekwencją przejęcia przez grupę Publicis grupy Bcom3, do której należała D'Arcy. Sieć D'Arcy posiada obecnie oddziały w 72 krajach. W Polsce agencja reklamowa D'Arcy Warszawa została założona w 1992 r. Głównymi klientami polskiego oddziału agencji są: Polska Telefonia Cyfrowa, Procter & Gamble, Altadis, Avon, Grupa Sampo, Cussons Polska, Fiat Auto Poland, Multibank i Eli Lilly. W 2001 r. agencja reklamowa D'Arcy osiągnęła sprzedaż operacyjną w wysokości 22,8 mln zł, a przychody w wysokości 164,4 mln zł (źródło: Raport "Dziesięciolatki, D'Arcy" - "Media i Marketing Polska"). (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,