M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polpharma rozpoczęła nową kampanię Ranigastu (75 mg)

Serwis Dzienny | 15 października 2002, 00:00

Firma farmaceutyczna Polpharma rozpoczęła nową kampanię reklamową Ranigastu (75 mg), leku OTC na zgagę i niestrawność. Kreację kampanii reklamowej opracowała...

Firma farmaceutyczna Polpharma rozpoczęła nową kampanię reklamową Ranigastu (75 mg), leku OTC na zgagę i niestrawność. Kreację kampanii reklamowej opracowała agencja reklamowa McCann-Erickson Polska, natomiast strategię klient przygotował we własnym zakresie. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann. Głównym celem kampanii jest wzrost sprzedaży leku i zwiększenie udziału rynkowego Ranigastu (75 mg) w swojej kategorii. Jak powiedział Tomasz Ołdak, product manager w Polpharmie SA, obecna kampania reklamowa Ranigastu (75 mg) została przygotowana zgodnie z nową strategią marketingową dla tego leku i ma ona trafić do nieco innej niż dotychczas grupy docelowej. Nie ujawnił jednak szczegółów na ten temat. W reklamie telewizyjnej nie występują już, tak jak w poprzednim spocie Ranigastu 75 mg (emitowanym z przerwami od marca 2000 r. do kwietnia br.), trzej aktorzy: Wiesław Michnikowski, Wiesław Gołas i Jan Kobuszewski. Nowymi bohaterami telewizyjnej reklamówki są natomiast studenci przygotowujący się do egzaminu na medycynie. Kampania reklamowa Ranigastu opiera się obecnie na telewizji, ale niewykluczone, że będzie również wykorzystywać inne media, a także działania BTL. Według Ołdaka segment leków na zgagę i niestrawność jest segmentem stabilnym, jeśli chodzi o sprzedaż. Głównymi konkurentami Ranigastu (75 mg), który jest liderem tego segmentu, są leki Renni (Roche), Manti (US Pharmacia), Malox (Aventis), a w ostatnim czasie pojawiły się preparaty Riflux (Polfarmex SA Kutno) i Rutacid (KRKA). Czas trwania kampanii reklamowej Ranigastu (75 mg) i wysokość jej budżetu nie zostały ujawnione. Od marca 2000 r. do kwietnia 2002 r. na kampanie reklamowe Ranigastu (75 mg) w telewizji, prasie i radiu wydano 21,7 mln zł (Expert Monitor). (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,