Kraj

Nowe oblicze "Trybuny Śląskiej" i jej nowi czytelnicy

Już jest wstępna ocena pozycji rynkowej "Trybuny Śląskiej" po ostatnich merytorycznych i graficznych zmianach. Gazeta przeobraziła się radykalnie, począwszy od...

Już jest wstępna ocena pozycji rynkowej “Trybuny Śląskiej” po ostatnich merytorycznych i graficznych zmianach. Gazeta przeobraziła się radykalnie, począwszy od zmiany tytułu na “Trybuna Śląska – Dzień” (rozwinięcie drugiego członu zależy od mutacji). Ma nowy, mniejszy format, nowoczesny layout, więcej koloru, trzy razy więcej zdjęć i inny sposób redagowania tekstów. Od “Trybuny – Dnia” odeszli czytelnicy starsi wiekiem i gorzej wykształceni. Przybyło młodszych i lepiej wykształconych. Reklamodawcy dostrzegli w odmienionej gazecie atrakcyjne medium. Przybyło ogłoszeń, zwłaszcza dużych firm, mimo że nakład nieco zmalał. Szczegółowe badania na temat “Trybuny” rozpoczną się we wrześniu, pod koniec sezonu urlopowego. Gazeta należy do koncernu Passauer, podobnie jak największy jej konkurent w regionie – “Dziennik Zachodni”. (KP)