Kraj

"Newsweek" najlepiej czytany według wyników drugiej fali badania PRO

Przedstawiono wyniki drugiej w tym roku fali badania czytelnictwa PRO prowadzonego wśród kadry menedżerskiej. Poprzednia fala odbyła się w marcu...

Przedstawiono wyniki drugiej w tym roku fali badania czytelnictwa PRO prowadzonego wśród kadry menedżerskiej. Poprzednia fala odbyła się w marcu br. Porównanie obu fal świadczy o sukcesie tygodnika “Newsweek”, który na podstawie wyników bieżącej fali okazuje się najlepiej czytanym tygodnikiem wśród menedżerów. Według wskaźnika CPW (czytelnictwo przeciętnego wydania) po “Newsweeka” sięga 25,1 proc. badanych. Za nim są: “Polityka” i “Wprost” (oba po 23,7 proc.), “Angora” – 8,3 proc. i “Auto Świat” – 7,5 proc. W poprzedniej fali czołówka rankingu tygodników przedstawiała się następująco: “Polityka” – 25,1 proc., “Wprost” – 23,2 proc., “Newsweek” – 22,4 proc., “Auto Świat” – 8,6 proc. oraz “Angora” – 8,3 proc. Pozycje na pięciu pierwszych miejscach rankingu dzienników w obu tegorocznych falach PRO nie zmieniły się. Według wskaźnika CPW liderem pozostaje “Rzeczpospolita” – 45,3 proc. (w PRO III 2002 – 44,7 proc.). Kolejne miejsca zajmują: “Gazeta Wyborcza” – 41,1 proc. (poprzednio – 41,9 proc.), “Gazeta Prawna” – 18,9 proc. (poprzednio – 16,2 proc.), “Puls Biznesu” – 6,3 proc. (poprzednio – 6,8 proc.), “Super Express” – 5 proc. (poprzednio – 6,1 proc.). Listę pięciu najlepiej czytanych miesięczników w PRO IX 2002 tworzą w kolejności: “Twój Styl” – 14,1 proc., “Claudia” – 13,9 proc., “Murator” -10,2 proc., “Cztery Kąty” – 9,6 proc., “Poradnik Domowy” – 9,1 proc. W badaniu PRO III 2002 czołówka miesięczników wyglądała nieco inaczej: “Claudia” – 13,4 proc., “Twój Styl” – 13 proc., “Murator” – 11,5 proc., “Cztery Kąty” – 10,7 proc. i “National Geographic” – 10,2 proc. Zleceniodawcą badania PRO jest spółka Presspublica, wydawca “Rzeczpospolitej”, a wykonawcą instytut SMG/KRC A Millward Brown Company. W przyszłym roku najprawdopodobniej należy spodziewać się również dwóch fal badania PRO. (KP)