Tegoroczna edycja Nokia Game, której organizatorem jest Nokia Mobile Phones, rozpocznie się 21 października. Celem Nokia Game jest związanie użytkowników telefonów komórkowych z marką Nokia i podkreślanie wartości kluczowych dla tej marki, czyli przede wszystkim aspektu łączenia ludzi (zgodnie z hasłem Nokii “Connecting People”). Akcję rejestracji zawodników wspierać będzie kampania reklamowa prowadzona przede wszystkim w telewizji i internecie. Jak mówi Grzegorz Możdżyński, dyrektor ds. marketingu Nokia Mobile Phones w Polsce, internet został wybrany jako najbardziej efektywne medium dla tego typu akcji. Kampania w sieci objąć ma przede wszystkim witryny popularne wśród młodzieży, a opierać się ma na narzędziach marketingu wirusowego (np. na zachęcaniu internautów do rozsyłania znajomym przygotowanych przez Nokię specjalnie na potrzeby internetu wideoklipów). Kampania internetowa przygotowana została w centrali Nokii na potrzeby Nokia Game w kilkudziesięciu krajach, jej przystosowaniem do polskich potrzeb i testami zajmowała się agencja interaktywna K2 Internet, stale współpracująca z Nokią. Kampania telewizyjna toczyć się będzie w kanałach muzycznych MTV i Viva, strategia i kreacja również zostały przygotowane centralnie. Zakupem telewizji zajął się dom mediowy MediaCom. Hasło spotów telewizyjnych brzmi: “Zagraj swoją tożsamością. Włącz się do gry”. Dobór kanałów, w których nadawane będą spoty, wynika z charakteru tegorocznej Nokia Game – toczyć się ona będzie w wirtualnym świecie biznesu muzycznego, a głównym zadaniem uczestników będzie nakręcenie teledysku. Do przekazywania graczom informacji i wskazówek wykorzystywane będzie wiele kanałów: internet, SMS-y, połączenia IVR i minifilmy rozsyłane siecią. Gracze będą też mogli konsultować się ze sobą i wymieniać informacjami na specjalnie przygotowanych czatach. 21 października rozpocznie się rejestracja chętnych do wzięcia udziału w grze na witrynie www.nokiagame.com – w tegorocznej edycji gry, w przeciwieństwie do dotychczasowych, będą mogli wziąć udział posiadacze jakichkolwiek telefonów komórkowych, niekoniecznie firmy Nokia. Sama gra rozpocznie się 11 listopada br. jednocześnie w 25 krajach. Uczestnicy otrzymają misje, które będą wypełniać przez następne 20 dni – najlepsi wezmą udział w finale rozegranym online 28 i 29 listopada. Najlepsi w każdym kraju (w Polsce 100 najlepszych) nagrodzeni zostaną najnowszym telefonem Nokia 3650 z wbudowanym aparatem cyfrowym i kamerą – będą oni pierwszymi użytkownikami tego modelu telefonu. “W ubiegłym roku w Nokia Game wzięło udział 600 tys. graczy, w Polsce – kilkadziesiąt tysięcy. Liczymy na to, że w tym roku w naszym kraju liczba graczy podwoi się” – mówi Możdżyński. Tegoroczna Nokia Game to trzecia edycja tej gry w Polsce, a czwarta w ogóle – w 1999 r. odbyła się jej pierwsza, próbna edycja, która toczyła się tylko w Holandii. Ubiegłoroczna edycja gry zdobyła nagrodę Złotego Lwa w kategorii “direct” na festiwalu reklamy w Cannes. (MG)