Kraj

Eurosport poszerza i porządkuje zimową ramówkę

Sportowy kanał tematyczny Eurosport poszerza i porządkuje zimową ramówkę. Blok "Winterpark" zawierać ma kompletną ofertę programową związaną ze sportami zimowymi....

Sportowy kanał tematyczny Eurosport poszerza i porządkuje zimową ramówkę. Blok “Winterpark” zawierać ma kompletną ofertę programową związaną ze sportami zimowymi. “W najbliższym sezonie zimowym 2002/2003 planujemy ponad 800 godz. relacji, w tym 420 godzin transmisji na żywo” – mówi Jakub Kwiatkowski, press officer Eurosport Polska. W bloku sportów zimowych znajdą się m.in. relacje z zawodów pucharu świata w skokach narciarskich, narciarstwie alpejskim i biathlonie oraz transmisje z mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym oraz mistrzostw Europy w łyżwiarstwie figurowym i curlingu. Kanałowi udało się pozyskać sponsorów transmisji poszczególnych dyscyplin w najbliższym sezonie zimowym. Będą to m.in. Eutelsat (mistrzostwa świata w skokach narciarskich), Nokia (puchar świata w snowboardzie), Winterthur (alpejski puchar świata i alpejskie mistrzostwa świata), Subaru (alpejskie mistrzostwa świata) i Colmar (alpejski puchar świata). Kanał telewizyjny Eurosport został uruchomiony w 1989 r. na mocy porozumienia Europejskiej Unii Nadawców. Dzięki temu Eurosport ma prawa do transmisji sportowych dyscyplin, które reprezentowane są przez lokalnych nadawców publicznych. Centrala stacji mieści się w Paryżu. Program nadawany jest w 18 wersjach językowych, w tym od kwietnia 1996 r. po polsku. Wtedy też powstał polski oddział kanału. W Polsce Eurosport jest dostępny za pośrednictwem sieci kablowych (m.in. UPC, Aster City i sieci lokalnych) oraz w pakiecie podstawowym platformy Cyfra Plus. Program Eurosport jest emitowany 17 godzin na dobę w godz. 8.30-0.30. Przy okazji dużych wydarzeń sportowych, takich jak igrzyska olimpijskie, emisja jest wydłużana do 24 godz. Rocznie stacja transmituje około 2 tys. godzin z zawodów na żywo. To około 30 proc. oferty kanału. Według AGB Polska średnia oglądalność minutowa (AMR) w okresie 1 stycznia – 12 listopada br. wynosiła 34 750 osób (0,09 proc.), a udział w widowni telewizyjnej (SHR) w tym samym okresie 0,6 proc. (wszyscy w grupie 4+). (PM)