Zagranica

Toyota przekazała budżet marki Avensis agencji Saatchi & Saatchi

Toyota Motor Corp. wybrała agencję reklamową Saatchi & Saatchi Worldwide z Londynu i Paryża do obsługi europejskiego budżetu marki Avensis....

Toyota Motor Corp. wybrała agencję reklamową Saatchi & Saatchi Worldwide z Londynu i Paryża do obsługi europejskiego budżetu marki Avensis. Jego wysokość szacowana jest na 30 mln dol. W przetargu brały udział agencje reklamowe Lowe Alice (Interpublic Group of Cos.), Change z Niemiec (należąca do Lowe) oraz Leo Burnett Worldwide (Publicis Groupe). Toyota chce wprowadzić na rynek model Avensis Sedan, który byłby konkurencją dla Forda Mondeo. W ubiegłym roku Japończycy sprzedali 106 tys. samochodów marki Avensis w Europie Zachodniej. W Europie markę Lexus należącą do Toyoty (samochody z najwyższej półki cenowej) obsługuje agencja Dentsu. W Stanach Zjednoczonych budżet ten obsługuje Team One Advertising z El Segundo, należąca do Publicis Groupe. Azjatycki budżet Toyoty wygrała agencja Saatchi & Saatchi.