Zagranica

Leo Burnett zamyka agencję kreatywną Chang ze Sztokholmu

Bjorn Larsson, nowy CEO w szwedzkim oddziale sieci Leo Burnett Worldwide, zamknął agencję Chang, która została powołana do życia jako...

Bjorn Larsson, nowy CEO w szwedzkim oddziale sieci Leo Burnett Worldwide, zamknął agencję Chang, która została powołana do życia jako kolejny butik kreatywny w Sztokholmie po to, aby wzmocnić pozycję sieci w regionie nordyckim. W marcu br. podczas zakładania spółki Chang Steve Garfield, COO Leo Burnett Worldwide, mówił, że jest to bardzo ważny krok w osiągnięciu supremacji w regionie w zakresie poziomu oferowanych usług kreatywnych. Leo Burnett Worldwide posiadał 30 proc. udziałów w Chang. Pozostałe udziały w spółce były posiadaniu pięciu założycieli firmy: Johana Brandta, account directora, Anniki Rehn, plannera z Leo Burnett, oraz trzech osób z agencji reklamowej Paradiset DDB: Jonasa Bauera, account directora, Andreasa Lonna, art directora, i Jensa Englunda, copywritera. Larsson, CEO w Leo Burnett Sweden, wprowadził jednak radykalny plan zmian w kierowanej przez siebie agencji i w spółkach zależnych. Jego pierwszą decyzją było zwolnienie 20 osób i obniżenie płac o 12,5 proc. prawie wszystkim pracownikom w agencji. Wcześniej oddział szwedzki składał się z sześciu różnych firm, m.in. Leo Burnett Interactive i Leo Burnett Event. Obecnie wszystkie zostały skupione w ramach jednej struktury Leo Burnett Sweden.