Kraj

MediaVest i Starcom wspólnie uczestniczą w przetargu na budżet Ery

Dom mediowy MediaVest oraz dom mediowy Starcom, oba należące do grupy Publicis, przedstawiły wspólną ofertę w przetargu na obsługę budżetu...

Dom mediowy MediaVest oraz dom mediowy Starcom, oba należące do grupy Publicis, przedstawiły wspólną ofertę w przetargu na obsługę budżetu mediowego marki telefonii komórkowej Era należącej do Polskiej Telefonii Cyfrowej. Informację tę potwierdził Paweł Orkwiszewski, dyrektor strategiczny domu mediowego MediaVest. MediaVest, należący do likwidowanej przez grupę Publicis sieci reklamowej D’Arcy, obsługuje budżet mediowy marki Era od początku jej istnienia, czyli od sześciu lat. Jak powiedział Jakub Benke, szef Starcomu, wynik przetargu na obsługę budżetu mediowego Ery będzie miał duży, ale nie decydujący wpływ na to, czy domy mediowe Starcom i MediaVest się połączą. “Połączenie obu domów mediowych uzależnione jest w dużej mierze od wyniku tego przetargu, ale również od kilku innych czynników” – powiedział Benke. Dodał, że obecnie domy mediowe Starcom i MediaVest nie startują razem w żadnym innym przetargu. W przetargu na obsługę budżetu mediowego Ery szacowanego na 120 mln zł oprócz Starcom i MediaVest startują domy mediowe: Mediaedge:cia, MediaCom Warszawa, MindShare Polska, PanMedia Western i HMS Carat Polska. O planach konsolidacji działających w Polsce domów mediowych należących do grupy Publicis w obliczu likwidacji sieci reklamowej D’Arcy mówił wcześniej Tomasz Pawlikowski (DS “MiMP” z 16 października br.). Jego zdaniem prawdopodobne jest, że kolejną konsekwencją przejęcia przez grupę Publicis grupy Bcom3 będzie utworzenie w Polsce na bazie czterech domów mediowych należących obecnie do grupy Publicis: Optimedia, Zenith Media, Starcom i MediaVest, jednej struktury zajmującej się zakupem mediów i pozostawienie dwóch-trzech agencji nastawionych na planowanie mediów. W ramach Publicis Groupe działają już na świecie połączone sieci ZenithOptimedia Group (od 2001 r.) i StarcomMediaVest Group (od 2000 r.). (PR)