Kraj

Przerwy reklamowe w telewizji obowiązują według starych zasad

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiTV) zdecydowała, że nowe zasady emisji reklam telewizyjnych zaczną obowiązywać z chwilą przystąpienia Polski do...

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiTV) zdecydowała, że nowe zasady emisji reklam telewizyjnych zaczną obowiązywać z chwilą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Wcześniej deklarowano, że zmiany nastąpią 1 stycznia 2003 r. Rozporządzenie KRRiTV weszło w życie 29 listopada br. Oznacza to, że do chwili akcesji z Unią zachowane zostaną dotychczasowe zasady. Filmy fabularne i telewizyjne, z wyjątkiem seriali i audycji rozrywkowych, mogą być przerywane reklamą maksymalnie co 20 min, ale w ciągu pierwszych 45 min reklama może pojawić się tylko raz, za to w dowolnym czasie. Po przystąpieniu Polski do UE, czyli prawdopodobnie 1 maja 2004 r., filmy dłuższe niż 45 min będzie można przerywać tylko raz w ciągu każdych 45 min. W filmach telewizyjnych i fabularnych przeznaczonych wyłącznie dla widzów polskich reklamy będą mogły się pojawiać nie częściej niż co 20 min. (PM)