Kraj

G7 - nowa struktura w ramach Grupy Leo Burnett

Potwierdziły się wcześniejsze informacje (DS "MMP" 25 listopada br.), że od 1 stycznia br. w strukturach Leo Burnett rozpocznie działalność...

Potwierdziły się wcześniejsze informacje (DS “MMP” 25 listopada br.), że od 1 stycznia br. w strukturach Leo Burnett rozpocznie działalność agencja o nazwie G7. Zostanie ona zorganizowana na bazie dotychczasowych klientów lokalnych i pracowników likwidowanej agencji D’Arcy (przypomnijmy, że decyzję o zamknięciu sieci reklamowej D’Arcy podjęła na początku października br. francuska Publicis Groupe, która jest od niedawna właścicielem D’Arcy i Leo Burnett, należących wcześniej do holdingu Bcom3). Przy powstaniu G7 najprawdopodobniej zaważyła decyzja PTC (operator sieci Era), która zdecydowała się powierzyć nowo organizowanej strukturze swój budżet reklamowy (ok. 65 proc. przychodów D’Arcy było generowanych przez tego właśnie klienta). “Dla nas istotne jest tylko to, że pracować będziemy z tymi samymi ludźmi na takich samych zasadach – powiedziała Renata Flatt, dyrektor ds. komunikacji ATL w PTC. – Na potrzeby Ery pracowało ok. 40 osób i mamy zagwarantowane, że wszystkie znajdą zatrudnienie w nowej agencji. Z naszego punktu widzenia jest absolutnie nieistotne, czy agencja nazywać się będzie D’Arcy, czy G7 oraz tom kto będzie jej właścicielem”. G7 w strukturze Grupy Leo Burnett zajmować będzie pozycję podobną do tej, jaką ma agencja reklamowa PZL. Według założeń podlegać będzie bezpośrednio centrali sieci w Chicago. Jest to autorski koncept Jarosława Ziębińskiego, prezesa regionalnego Leo Burnett na Europę Środkowo-Wschodnią. Rozpatrywana do tej pory opcja dotyczaca likwidacji sieci D’Arcy, zaproponowana przez Tomasza Pawlikowskiego, prezesa Grupy Publicis, przewidujaca “inkorporowanie” pracowników agencji reklamowej D’Arcy do polskiego oddzialu agencji reklamowej Publicis została przez jej pomysłodawcę wycofana. G7 ma dać zatrudnienie prawdopodobnie blisko 65 osobom, wcześniej w agencji i domu mediowym MediaVest należącym do D’Arcy pracowało w sumie 108 osób. Zredukowanie zatrudnienia jest rezultatem m.in. mniejszej liczby klientów, z jakimi pracownicy D’Arcy przechodzą do nowej agencji (MultiBank ogłosił, że w najbliższym czasie rozpisany zostanie przetarg na obsługę reklamową, a Leo Burnett Warszawa będzie obsługiwać marki Always i Alldays, natomiast brand Blend-a-Med trafi do Saatchi & Saatchi – oba brandy wcześniej należały do portfolio agencji D’Arcy). G7 będzie natomiast kontynuować współpracę, oprócz PTC, z PZU Życie, Altadis, Cussons, Avon, Tetra Pak i NSEC. Jednocześnie Neil Selby z dniem 16 grudnia br. przestanie pełnić funkcje dyr. zarządzającego D’Arcy. Jako przyczynę tej decyzji podaje względy rodzinne. G7 będą zarządzać czterej pracownicy najwyższego szczebla z D’Arcy: Jacek Bryniarski, client service director, Przemysław Bogdanowicz, dyr. kreatywny, Paweł Fogt, new business director, i Maciej Kowalczuk, dyr. kreatywny. Wszystkie decyzje mają być podejmowane wspólnie, ale tylko dwie pierwsze osoby, mianowane managing partnerami, mają prawo do reprezentowania firmy na zewnątrz i podpisywania dokumentów. Fogt i Kowalczuk wejdą w skład tzw. managing team. (AMS)