Kraj

Tygodnik "Dzień dobry" w Polskich Badaniach Czytelnictwa

Spółka DD Media - wydawca bezplatnego tygodnika "Dzień dobry" wstapiła do Polskich Badań Czytelnictwa. Pozwoli to na uwzględnienie gazety "Dzień...

Spółka DD Media – wydawca bezplatnego tygodnika “Dzień dobry” wstapiła do Polskich Badań Czytelnictwa. Pozwoli to na uwzględnienie gazety “Dzień dobry” w badaniach poziomu czytelnictwa przeprowadzanych przez firmę badawczą SMG/KRC A Millward Brown Company. “Badania PBC to standard w dziedzinie badań czytelnictwa. Są uznawane przez wszystkie domy mediowe i agencje reklamowe, dlatego obecność gazety “Dzień dobry” w PBC była koniecznością. Ponieważ brak w nich kategorii tygodniki lokalne, pismo zostało zakwalifikowane do tygodników ogólnopolskich” – mówi Marcin Gerc, dyrektor marketingu w DD Media. Badania PBC w kategorii “tygodniki” przeprowadzane są w całym kraju. “Dzień dobry” ukazuje się jednak tylko w sześciu największych miastach w Polsce. Dlatego pierwsze miarodajne wyniki dla gazety znane będą dopiero po upływie kilku miesięcy, gdy w 6 miastach zbierze się wiarygodna liczba przebadanych respondentów. Od lutego 2002 r. pismo dociera do mieszkańców Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Wrocławia, Łodzi oraz Poznania. Nakład tygodnika wynosi 875 tys. egzemplarzy. (JP)