Zagranica

Universal McCann pozyskał budżet australijskiego rządu

Australijski rząd federalny, największy krajowy reklamodawca, przekazał swój budżet mediowy w wysokości 70 mln dol. domowi mediowemu Universal McCann (Interpublic...

Australijski rząd federalny, największy krajowy reklamodawca, przekazał swój budżet mediowy w wysokości 70 mln dol. domowi mediowemu Universal McCann (Interpublic Group of Cos.). Umowa wchodzi w życie już w grudniu br. Czteroletni kontrakt dotyczy wszystkich publicznych kampanii informacyjnych i edukacyjnych poświęconych takim tematom jak walka z bezrobociem, narkotykami i terroryzmem. W przetargu ogłoszonym przez Biuro Komunikacji Rządu Australii (GCU) udział wzięło 9 domów mediowych. Na krótkiej liście znalazły się: Universal McCann, MindShare (WPP Group) i największy niezależny australijski dom mediowy Mitchell & Partners. Agencja, która miałaby zająć się kreacją, nie zostala wybrana. Poszczególne kampanie mogą być więc przygotowywane przez różne agencje lub bezpośrednio przez departament GCU. Po pomyślnej dla Universal McCann decyzji rządu dom ten otworzy biuro w stolicy kraju Canberrze. Centrala australijskiego oddziału Universal McCann znajduje się w Sydney.