Zagranica

Kontrakt mediowy BMW dobiegł końca

Grupa BMW ogłosiła, że wygasł jej kontrakt mediowy z należącym do Grupy Aegis domem mediowym Carat. Rzecznik BMW przyznał, że...

Grupa BMW ogłosiła, że wygasł jej kontrakt mediowy z należącym do Grupy Aegis domem mediowym Carat. Rzecznik BMW przyznał, że firma rozmawia z Caratem o odnowieniu kontraktu (budżet reklamowy BMW to ok. 200 mln dol.) , ale nie ujawnił, czy prowadzi rozmowy również z innymi agencjami. Niemiecki budżet BMW jest obecnie w rękach HCCS Plus – joint venture niemieckiego Carata i Media Plus. Inne europejskie rynki dla BMW obsługuje Carat londyński. Carat ma powiązania również z innymi brandami samochodowymi – kilka dni wcześniej należący do General Motors Corp. niemiecki Opel zakończył 40-letnią współpracę z domem mediowym Universal McCann – budżet tego producenta samochodów (szacowany na 137 mln dol.) trafił w ręce domu mediowego Car Competence Center (CCC) z Wiesbaden, z kolei CCC powiązane jest z Carat International.