Kraj

Niemiecki Ströer zainwestuje w Polsce 10 mln zł w 2003 r.

Firma reklamy zewnętrznej Grupa Ströer wspierana przez niemiecki kapitał zamierza zainwestować w Polsce kwotę 10 mln zł w 2003 r....

Firma reklamy zewnętrznej Grupa Ströer wspierana przez niemiecki kapitał zamierza zainwestować w Polsce kwotę 10 mln zł w 2003 r. Wydatki będą związane z rozwojem sieci nośników tego medium należących do spółki Ströer out of home media oraz tworzeniem narzędzi marketingowych i sprzedażowych w firmie brokerskiej Ströer Media. “Skoncentrujemy się na rozwoju sieci frontlite’ów o formacie 6 x 3 m, poprawie jakości sieci billboardów oraz poszerzaniu portfolio naszych produktów” – mówi Janusz Malinowski, szef Grupy Ströer w Polsce. W przyszłym roku firma chce powiększyć sieć tablic o formacie 6 x 3 m o kolejne 250-300 powierzchni ekspozycyjnych (obecnie ma ich ponad 1 tys.) oraz poprawić ofertę reklamy na billboardach poprzez ich integrację w jeden system (po przejęciu sieci należących do Outdoor Promocja Plakatu oraz Europlakat Polska) oraz optymalizację widoczności. Obecnie prowadzone badania wskazują, że ok. 1 tys. billboardów nie spełnia podstawowych warunków ekspozycji (sieć Ströera wedle raportów ilościowych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej liczy w Polsce ok. 20 tys. standardowych tablic). Premiera nowego nośnika w ofercie firmy ma nastąpić w styczniu 2003 r. Jednocześnie reorganizowany jest zespół pracowników firmy. Obecnie pracuje w nim ok. 80 osób, zaś docelowo ma ich być 90. Utworzono już strukturę regionalną, na którą składa się sześć biur (Warszawa, Szczecin, Wrocław, Gdynia, Łódź i Bytom). Ströer przejął także część osób z Grupy Outdoor (do której należała spółka Outdoor Promocja Plakatu) oraz Europlakatu Polska. Wśród nich znalazły się m.in. Grażyna Gołębiowska (wcześniej dyrektor marketingu i sprzedaży Europlakatu Polska), która została szefem działu planowania kampanii reklamowych w Ströer Media, oraz Krzysztof Ławicki (wcześniej dyrektor generalny Outdoor Promocja Plakatu), który został odpowiedzialny za projekt inwentaryzacji nośników. Spółka szuka wciąż osoby na stanowisko dyrektora marketingu, który według Malinowskiego miałby się zająć tworzeniem strategii rozwoju, sprzedaży i promocji firmy. Funkcja ma zostać obsadzona w styczniu 2003 r. W tym samym czasie Ströer zamierza sfinalizować sprzedaż sieci nośników typu citylight poster (ok. 1 tys. powierzchni ekspozycyjnych), które firma przejęła od Europlakatu Polska. Wśród potencjalnych kupców wymienia się nieoficjalnie firmę reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland. Okazuje się również, że Ströer nie zdecydował się na przejęcie 52 proc. udziałów w spółce zależnej Europlakatu Polska, firmie Media System Europlakat Group, która posiada ok. 80 powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach typu backlite, o formacie 6 x 3 m. Pakiet ten wciąż pozostaje własnością niemieckiej firmy Deutsche Städte Medien. “Inwestycja w sieci nośników typu backlite na obecnym etapie rozwoju polskiego rynku jest nierentowna” – twierdzi Malinowski.