Kraj

IAA zamierza edukować młodych konsumentów

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) Oddział w Polsce przygotowało program edukacyjny dla młodzieży gimnazjów i liceów, który ma pomagać w rozumieniu...

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) Oddział w Polsce przygotowało program edukacyjny dla młodzieży gimnazjów i liceów, który ma pomagać w rozumieniu reklamy oraz innych narzędzi szeroko pojętej komunikacji. Z inicjatywą realizacji akcji wyszło IAA, zaś Stowarzyszenie Agencji Rreklamowych (SAR) w Polsce prawdopodobnie będzie wspierać ten projekt. “Idea tej kampanii bardzo nam się podoba i nie wykluczam, że nasza organizacja weźmie w niej aktywny udział” – uważa Paweł Kastory, prezes SAR, CEO Corporate Profiles DDB Group. Pierwsze działania rozpoczną się w lutym 2003 r. Będzie to cykl wykładów przeprowadzanych na godzinach wychowawczych przez specjalistow z dziedziny reklamy, komunikacji i marketingu. W planach jest też stworzenie programu telewizyjnego o takiej tematyce, skierowanego do młodego odbiorcy. “Rozmowy w tej sprawie już trwają – twierdzi Rafał Maciąg, członek IAA – jednak na tym etapie nie jesteśmy w stanie mówić o konkretach”. Nie jest też wyjaśniona kwestia finansowania tych projektów, jednak Maciąg zapewnia, że w miarę rozwoju programu zostanie podanych wiecej szczegółów planowanej akcji. Ponieważ Neil Selby, dotychczasowy prezes IAA, w połowie grudnia br. wyjeżdża do Wielkiej Brytanii, decyzje o jego następcy zostaną podjęte podczas walnego zgromadzenia IAA w lutym 2003 r. Na razie nie ma informacji o kandydatach na to stanowisko. “Program “Marketing dla przyszłości” wymyślony przez Selby’ego i zapoczątkowany kampanią “mleczną” [kampania społeczna pt. “Pij mleko, bedziesz wielki” – przyp. red.] będzie kontynuowany” – podkreśla Maciag. (AMS)