Zagranica

Hakuhodo rozpoczął inwestycje w Wielkiej Brytanii

Japoński gigant reklamowy Hakuhodo kupił 49 proc. udziałów w brytyjskiej niezależnej agencji Mustoe Merriman Levy (MML). Agencja MML powstała w...

Japoński gigant reklamowy Hakuhodo kupił 49 proc. udziałów w brytyjskiej niezależnej agencji Mustoe Merriman Levy (MML). Agencja MML powstała w 1993 r. Po włączeniu się Japończyków będzie sie nazywać Mustoes. Zakup udziałów w MML miał miejsce tydzień po tym, jak połączyły się dwie japońskie agencje reklamowe Daiko i Yomiko, tworząc drugi co do wielkości holding reklamowy w Japonii po Dentsu, który dominuje na tym rynku. W br. firma Hakuhodo pojawiła się też na rynku chińskim i indyjskim. Nick Mustoe, CEO agencji MML, powiedział, że po zakupie udziałów przez Japończyków kontynuowana będzie dotychczasowa strategia agencji – pozostaną ci sami pracownicy i klienci. W 2002 r. agencja MML wygrała budżety: Central Office Communications, Slendertone, TV Travel Shop i Scoot. W tym roku również agencja przygotowała m.in. pierwszą kampanię telewizyjną wydawnictwa Penguin, koncepcję kampanii dla Lycos Viral Chart oraz kampanie dla firm Pork Farms Bowyers, LG i Nickelodeon.