M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Lowe People będzie pracować dla Mercedesa w Szwecji

Serwis Dzienny | 16 grudnia 2002, 00:00

Firma Mercedes-Benz należąca do koncernu DaimlerChrysler przekazała swój budżet reklamowy przeznaczony dla rynku szwedzkiego nowo powstałej agencji Lowe People będącej...

Firma Mercedes-Benz należąca do koncernu DaimlerChrysler przekazała swój budżet reklamowy przeznaczony dla rynku szwedzkiego nowo powstałej agencji Lowe People będącej częścią Lowe & Partners Worldwide. Decyzja ta kończy 7-letnią współpracę Mercedesa z lokalną sztokholmską agencją PS Stockholm. Agencja Lowe Brindfors, główna w Szwecji agencja należąca do Interpublic Group of Cos., obsługuje globalny budżet innego producenta samochodów - firmy Saab. "Nie widzimy problemu w tym, że dwie agencje należące do tej samej sieci będą obsługiwały dwa konkurencyjne koncerny motoryzacyjne" - powiedział Peter Kjellberg, dyrektor ds. marketingu szwedzkiego oddziału koncernu DaimlerChrysler odpowiedzialny za takie brandy jak Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep i Smart. Mercedes-Benz planuje rozwijanie działań reklamowych w Szwecji. Chce, by było to coś znacznie większego niż tylko adaptacja kampanii międzynarodowych, jak dotychczas. Lowe People ma za zadanie przesunąć kampanie Mercedesa z prasy do telewizji. Celem kampanii telewizyjnej jest zwiększenie udziału tej marki aut w rynku szwedzkim z 3 proc. obecnie do 4 proc. w 2006 r. Mercedes chce umocnić wizerunek marki jako brandu dla dojrzałych, statecznych mężczyzn. Dyrektorem artystycznym Lowe People będzie Wayne Hanson, a dyrektorem kreatywnym Bjoern Stahl. Obaj pracowali wcześniej w agencji Lowe w Londynie. Account directorami będą Peter Hawi i Per Hakans.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , ,