Kraj

Grupa Żywiec kończy współpracę z agencją reklamową Just

Poznańska agencja reklamowa Just nie będzie obsługiwać budżetów reklamowych marek Tatra i Specjal należących do portfolio Grupy Żywiec. Jako powód...

Poznańska agencja reklamowa Just nie będzie obsługiwać budżetów reklamowych marek Tatra i Specjal należących do portfolio Grupy Żywiec. Jako powód zakończenia współpracy firmy podały rozbieżność poglądów co do strategii komunikacji brandu Tatra. Just od ponad czterech lat pracowała dla Grupy Żywiec, początkowo dla marki Specjal, później także dla Tatry. Agencja była także odpowiedzialna za ostatnią kampanię reklamową dla piwa EB (w spotach telewizyjnych tej marki występował znany francuski aktor Jean Reno). W tym czasie agencja przygotowała m.in. nowy projekt graficzny opakowań dla Tatry i trzyetapową kampanię telewizyjną. Produkt ten po raz pierwszy od wielu lat otrzymał wsparcie reklamowe i osiągnął 300-proc. wzrost sprzedaży, co dało mu 5,5 proc. udziałów w rynku. Według badań SMG/KRC A Millward Brown przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec kampania reklamowa Tatry była najlepiej zauważalna spośród wszystkich reklam branży piwnej – zapamiętało ją aż 62 proc. badanych. Specjal jest brandem regionalnym sprzedawanym w północnej Polsce, jego udział rynkowy wynosi około 7 proc. Głównymi klientami Just pozostają Nestle, Reemtsma i Volkswagen. (TW)