Kraj

Grand Prix i 6 statuetek w konkursie Cyber-Kreatura

Obradujące wczoraj jury konkursu reklamy internetowej Cyber-Kreatura uhonorowało 6 prac i przyznało Grand Prix. Ujawnienie zwycięzców nastąpi w czasie gali...

Obradujące wczoraj jury konkursu reklamy internetowej Cyber-Kreatura uhonorowało 6 prac i przyznało Grand Prix. Ujawnienie zwycięzców nastąpi w czasie gali rozdania nagród w Krakowie w pierwszej połowie kwietnia. Do konkursu zgłoszono 36 prac. Ośmioosobowemu jury złożonemu z dyrektorów kreatywnych agencji interaktywnych przewodniczył Juliusz Donajski. Po raz pierwszy prace jurorzy oceniali w takich samych głównych kategoriach jak w konkursie Kreatura. W Cyber-Kreaturze odstąpiono od stosowanego w ubiegłym roku systemu polegającego na tym, że prace dzieli się na kategorie według stosowanych mediów czy technik. Tym razem np. w kategorii Usługi obok dużego serwisu firmy ubezpieczeniowej znalazły się małe formy takie jak bannery. Przed oceną prac jurorzy dyskutowali, jakimi kryteriami będą kierować się przy ocenie i co właściwie w przypadku medium internetowego znaczy “kreatywność”. Chociaż istniała pokusa, aby dużą rolę przy wyborze najlepszych prac odgrywało nowatorskie zastosowanie technologii, to dominowało zdanie, że najważniejszy jest jednak pomysł, niezależnie od tego, jakie narzędzia techniczne wykorzystano w projekcie. Do tegorocznej Cyber-Kreatury nadesłano mniej prac niż rok wcześniej, ale ich poziom był dobry. “Prace z wielu kategorii zdecydowanie zasłużyły na uhonorowanie i prezentują świetny poziom kreacji” – mówi jeden z jurorów Marcin Strzałkowski z K2 Internet. Dowodem na dobry poziom konkursu był fakt, że praktycznie nie było wątpliwości, iż należy przyznać najwyższe wyróżnienie Grand Prix Kreatura, chociaż dyskusja związana z wyborem konkretnej pracy była bardzo gorąca. Wyniki głosowania mają na razie charakter nieoficjalny, gdyż nie zostały jeszcze potwierdzone przez firmę nadzorującą prace jury – Ernst & Young. (TW)