Kraj

AMS SA zamierza wprowadzić do oferty wyniki badań PBRZ

Do końca pierwszego kwartału 2003 r. zarząd firmy reklamy zewnętrznej AMS SA należącej do koncernu medialnego Agora SA zamierza podjąć...

Do końca pierwszego kwartału 2003 r. zarząd firmy reklamy zewnętrznej AMS SA należącej do koncernu medialnego Agora SA zamierza podjąć decyzję o tym, w jaki sposób zostaną zaadaptowane do oferty sprzedażowej wyniki analiz spółki Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej (PBRZ). “Obecnie trwają w tej sprawie uzgodnienia między udziałowcami tej spółki. Jeżeli nie dojdziemy do porozumienia, wówczas zastanowimy się, jak zrobić to samodzielnie” – mówi Piotr Parnowski, prezes zarządu AMS SA. Oprócz AMS SA udziałowcami PBRZ są firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland oraz Grupa Ströer. Wyniki badań natężenia ruchu oraz postrzegania nośników reklamy zewnętrznej zostały wykonane w ośmiu największych miastach Polski. AMS SA zamierza wprowadzić w pierwszej kolejności ich wyniki do oferty sprzedaży sieci billboardów. Równocześnie planuje przeprowadzenie akcji promocyjnej projektu badawczego PBRZ kierowanej do agencji reklamowych, domów mediowych i samych reklamodawców. Decyzja o tym, kiedy te działania zostaną rozpoczęte, jeszcze nie zapadła. Badania dla PBRZ realizuje i koordynuje firma badawcza SMG/KRC A Millward Brown Company. Projekt analiz efektywności stworzony w Polsce znalazł uznanie w międzynarodowej sieci firm badawczych Millward Brown (należącej do WPP Group) i bierze udział w przetargu na wybór tego typu analiz w Turcji (jako oferta Millward Brown Turkey). Na tamtejszym rynku badania reklamy zewnętrznej mają zostać sfinansowane przez organizację branżową, do której należą agencje reklamowe i domy mediowe, a nie tak jak w Polsce właściciele nośników. Przetarg ten nie został jeszcze rozstrzygnięty. (JP)