Kraj

Dobra reklama? - przede wszystkim "prawdziwa"

Dobra reklama powinna być przede wszystkim "prawdziwa", wynika z badań "Reklama na co dzień" przeprowadzonych przez Taylor Nelson Sofres (w...

Dobra reklama powinna być przede wszystkim “prawdziwa”, wynika z badań “Reklama na co dzień” przeprowadzonych przez Taylor Nelson Sofres (w Polsce TNS OBOP). Badanie przeprowadzono w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. “Prawdziwości” wymaga od reklamy 47 proc. Polaków, 52 proc. Czechów, 53 proc. Słowaków i 36 proc. Węgrów – dla tych ostatnich najważniejsze jest, by reklama była zabawna (41 proc.), cecha ta jest w Polsce dopiero na trzecim miejscu (na drugim jest “zrozumiałość”). Z badania TNS OBOP wynika także, że polscy konsumenci skarżą się na zbyt dużą liczbę reklam w telewizji (87 proc.), ulotkach wysyłanych pocztą (56 proc.) i w radiu (51 proc.). Polscy konsumenci zdają sobie jednak sprawę z tego, że reklamy są rzeczą zupełnie normalną (81 proc.), nierozerwalnie związaną z nowoczesnym życiem (76 proc.) oraz że dzięki nim może istnieć wiele mediów, co pozwala na prezentowanie różnorodnych poglądów i opinii (73 proc.). Do kupowania pod wpływem reklamy w ciągu ostatnich trzech miesięcy przyznaje się 32 proc. Polaków, 41 proc. Słowaków, 38 proc. Czechów i tylko 20 proc. Węgrów. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie i grudniu 2002 r. metodą wywiadu face-to-face na reprezentatywnych grupach konsumentów w wieku 15+ we wspomnianych czterech krajach. (MG)