Kraj

Skoda Auto Polska rozmawia o współpracy z agencją reklamową PZL

Firma Skoda Auto Polska prowadzi rozmowy z agencją reklamową PZL na temat obsługi budżetu strategiczno-kreatywnego marki samochodów Skoda w Polsce....

Firma Skoda Auto Polska prowadzi rozmowy z agencją reklamową PZL na temat obsługi budżetu strategiczno-kreatywnego marki samochodów Skoda w Polsce. Jak powiedział Łukasz Zadworny, kierownik ds. marketingu Skoda Auto Polska, sugestie co do współpracy właśnie z tą agencją reklamową zostały przekazane polskiemu oddziałowi koncernu Skoda przez centralę firmy w Czechach. Dotychczas niepodpisana została jeszcze umowa w tej sprawie, ale agencja PZL jest już wdrażana w strategię marki Skoda i tegoroczne projekty reklamowe. Według Zadwornego wydatki reklamowe Skody w Polsce będą w tym roku o blisko 10 proc. wyższe w stosunku do wydatków w 2002 r. W ubiegłym roku wydatki na kampanie reklamowe marki Skoda (m.in.: Skoda Octavia, Skoda Fabia, Skoda Felicia) według oficjalnych cenników zamknęły się w kwocie 47,8 mln zł (źródło: Expert Monitor). Obsługą budżetu mediowego Skody zajmuje się dom mediowy HMS Carat. Współpraca z agencją reklamową PZL będzie dotyczyła przede wszystkim adaptacji reklam tworzonych przez Skodę globalnie. O wyborze agencji spośród tych, które należą w Polsce do grupy Bcom3, mówiło się już wcześniej, po tym jak paneuropejski budżet marki Skoda (szacowany na 90 mln dol.) zdobyła w połowie ub.r. agencja reklamowa Cayenne z Düsseldorfu. W planach tej agencji było otworzenie biur w Pradze, Barcelonie i Zurychu, a na innych rynkach europejskich agencja Cayenne miała współpracować z agencjami z grupy Bcom3. W ubiegłym roku Skoda Auto Polska rozwiązała umowę z agencją reklamowa Grey Worldwide Warszawa. Firma współpracuje natomiast stale przy poszczególnych projektach dotyczących reklam prasowych i radiowych ze studiem Morski Studio Graficzne z Poznania. (PR)